اولین حاشیه واکسیناسیون ورزشکاران؛ تستی که مثبت شد!

تست یک والیبالیست در حالی مثبت شد که دیروز دوز دوم واکسن کرونا به ورزشکاران پارالمپیکی تزریق شد

واکسیناسیون کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو با تزریق دوز دوم به پایان رسید تا پارالمپیکی‌ها در برابر کرونا ایمن شوند، اما از سوی دیگر با مثبت‌شدن تست یک والیبالیست برخی ابهامات در این خصوص به وجود آمده است.

واکسیناسیون ورزشکاران وارد مرحله دوم شد. پایگاهی که فدراسیون پزشکی ورزشی برای واکسیناسیون ورزشکاران در مجموعه آزادی احداث کرده، روز شلوغی را سپری کرد؛ چون پارالمپیکی‌ها برای تزریق دوز دوم واکسن به این مرکز مراجعه کرده بودند تا شاید خیال‌شان تا بیش از 90درصد از مبتلانشدن به ویروس کرونا راحت شود. اکثر ورزشکاران پارالمپیکی که با شرایط سختی خودشان را از شهرهای مختلف ایران به تهران رساندند، حالا در برابر کرونا کاملا واکسینه شده‌اند و خیلی راحت‌تر می‌توانند تمرینات‌شان را در ماه‌های پیش رو تا فرا رسیدن بازی‌های پارالمپیک توکیو انجام دهند.

همزمان با واکسیناسیون پارالمپیکی‌ها، آخرین بازماندگان کاروان المپیکی ایران هم واکسن خود را دریافت کردند؛ آنها نیز به زودی باید برای دریافت دوز دوم در درمانگاه ورزشگاه آزادی حاضر شوند تا خودشان را در فاصله کمتر از سه ماه مانده به المپیک از مبتلانشدن به این ویروس منحوس در امان نگه دارند. البته همه ورزشکارانی که این روزها جلوتر از خیلی از سالمندان و افراد در معرض خطر برای دریافت واکسن اولویت‌دار شدند، امیدوارند حداقل این واکسن‌ها عوارضی برایشان نداشته باشد و آن‌ها را به طور کامل در برابر ویروس ایمن کند.

در این میان مثبت‌شدن تست یکی از ملی‌پوشان والیبال که اخیرا هم به کرونا مبتلا شده بود و دوز اول واکسن را هم دریافت کرده بود، شوکی را به ورزشکارانی که در روزهای اخیر واکسن تزریق کرده بودند، وارد کرد. محمدطاهر وادی که چندی پیش تست کرونایش مثبت شده بود برای دومین‌بار با این مشکل روبه‌رو شد. به این ترتیب پاسور تیم ملی والیبال راهی قرنطینه شد.

با این حال هستند کسانی که به‌شدت به طرح واکسیناسیون ورزشکاران منتقد هستند و اعتقاد دارند باید افراد دیگری در اولویت قرار می‌گرفتند و واکسیناسیون المپیکی‌ها در این مقطع کمکی به ورزش ایران نخواهد کرد. با این حال رایزنی‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با وزارت بهداشت به این نتیجه رسیده که این واکسیناسیون انجام شود و فعلا هم مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.