ضربه‌ای که کره شمالی به فوتبال ایران زد

انصراف کره شمالی از مقدماتی جام‌ جهانی کار تیم ملی ایران را برای صعود سخت‌تر می‌کند

با انصراف کره شمالی از حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، اکنون کار ایران و شاگردان اسکوچیچ برای صعود از گروه سخت‌تر شد.

فدراسیون فوتبال کره شمالی روز جمعه نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال و اعلام کرد که به علت ترس از ابتلا به ویروس کرونا  تیم این کشور در مرحله دوم مقدماتی شرکت نخواهد کرد. البته AFC از کره شمالی خواسته که در مورد این تصمیم تجدید نظر کند.

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا از خرداد آغاز می‌شود تا تیم‌ها برای کسب سهمیه حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 با یکدیگر به رقابت بپردازند و خبر انصراف کره شمالی از حضور در این رقابت‌ها شوک بزرگی را به تیم‌های سایر گروه‌ها وارد کرد.

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در هشت گروه برگزار می‌شود تا هشت تیمی که در گروه‌های خود در رتبه اول قرار بگیرند، به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی شوند. از میان هشت تیم دیگری که در گروه‌هایشان دوم می‌شوند، چهار تیمی که امتیازات بالاتری دارند به جمع هشت تیم صدرنشین اضافه می‌شوند تا با رسیدن تعداد تیم‌ها به عدد 12، مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 در دو گروه 6 تیمی برگزار شود که به صورت رفت‌وبرگشت با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند.

در صورتی که انصراف کره شمالی از حضور در این رقابت‌ها قطعی شود، نتایج سه دیدار باقیمانده این تیم با کشورهای کره جنوبی، ترکمنستان و سریلانکا سه بر صفر به سود رقبا اعلام خواهد شد که این مسأله، خبر بدی برای تیم‌های سایر گروه‌ها ازجمله ایران است که ممکن است با وجود ایستادن در رتبه دوم جدول گروه خود از صعود به دور بعدی بازبمانند.

کره شمالی که در گروه H قرار دارد، در حال حاضر هم‌امتیاز با کره جنوبی و لبنان هشت امتیازی و در رتبه چهارم از گروه پنج تیمی قرار دارد. در این گروه هر چند کره جنوبی نسبت به سایرین یک بازی کمتر انجام داده اما ترکمنستان با 9 امتیاز صدرنشین این گروه است. در صورت انصراف کره شمالی، ترکمنستان دوازده امتیازی شده و در دو بازی باقیمانده‌ای که با کره جنوبی و لبنان دارد، در صورت کسب یک پیروزی برابر لبنان به امتیاز 15 می‌رسد و آن گاه از شانس زیادی برای صعود به دور بعدی برخوردار خواهد شد.

حالا اهالی فوتبال نگران وضعیت تیم‌ملی قبل از مسابقات مقدماتی جام جهانی هستند. در صورتی که ایران موفق شود بحرین را نیز از پیش رو بردارد و با فرض برتری ایران و عراق مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ، عراقی ها 17 امتیازی شده و ایران نیز به امتیاز 15 می‌رسد. آن گاه دیدار آخر میان ایران و عراق حکم مرگ و زندگی را دارد. شاگردان اسکوچیچ در صورت پیروزی خیال خود را از بابت صعود راحت می‌کنند و کاری به نتایج سایر گروه‌ها نخواهند داشت ولی تساوی یا شکست ایران کار را سخت می‌کند. در صورتی که فرضیه‌ها بدین صورت پیش برود، ایران با 15 و یا حداکثر 16 امتیاز دوم می‌شود و باید منتظر امتیازات سایر تیم‌های رده دومی بماند. اما در صورت پیروزی، با خیال راحت راهی مرحله بعدی می‌شود و به نظر می‌رسد عراق نیز با 17 امتیاز، یکی از تیم‌های برتر دوم باشد و هر دو تیم راهی مرحله بعد شوند.

حال باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی درباره کره شمالی رخ می‌دهد و آیا این کشور حاضر خواهد شد در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت کند یا اینکه کار سایر تیم‌ها سخت‌تر خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.