کرونا در هند؛ عبور مبتلایان از مرز 20میلیون

کارشناسان بهداشتی معتقدند آمار واقعی مرگ در هند 5 تا 10 برابر بیشتر از داده‌های رسمی است!

تعداد مبتلایان به کووید-19 در هند مرز 20میلیون نفر را پشت‌سر گذاشت. تقاضا برای قرنطینه ملی همچنان ادامه دارد و دولت به دلیل تبعات اقتصادی از تن‌دادن به آن طفره می‌رود. در این میان کارشناسان معتقدند آمار مرگ‌ومیر بیش از آن چیزی است که مقامات اعلام می‌کنند!

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: تعداد مبتلایان به کووید-19 در هند از 20میلیون نفر عبور کرد، این در حالی است که تقاضا برای قرنطینه ملی همچنان ادامه دارد.

روز سه‌شنبه، هند 357هزار و 229 مورد جدید ابتلا و 3هزار و 449 مرگ گزارش کرد و این در حالی است که موج کُشنده کووید-19 هیچ نشانه‌ای از فروکش‌کردن ندارد.

بسیاری از کارشناسان بهداشتی معتقدند که تعداد واقعی مرگ‌ومیر در هند 5 تا 10 برابر بیشتر از داده‌های رسمی است.

در حالی که این کشور همچنان با کمبود اکسیژن، کمبود تخت بیمارستان و امکانات ICU برای مبتلایان به کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند و  مرده‌سوزخانه‌ها با سیل اجساد روبه‌رو هستند، راهول گاندی، رهبر مخالفان هند، خواستار قرنطینه در سراسر کشور شده است.

گاندی در توییتر گفت: «درحال حاضر، تنها راه متوقف‌کردن گسترش کرونا قرنطینه کامل است.» او گفت «بی‌عملی دولت» مردم بی‌گناه را به کشتن می‌دهد.

این خواسته را دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید، که پیشنهاد قرنطینه در سراسر هند و تقویت سیستم واکسیناسیون کشور برای کنترل موارد ابتلا را دارد، تکرار کرده است. فائوچی گفت: «وضعیت کرونا در هند بسیار جدی است.»

بسیاری از کارشناسان بهداشتی معتقدند که تعداد واقعی مرگ‌ومیر در هند 5 تا 10 برابر بیشتر از داده‌های رسمی است. تقاضا برای قرنطینه ملی در هند همچنان ادامه دارد.

بسیاری از ایالت‌ها و شهرهای هندوستان که از کرونا بسیار آسیب دیده‌اند، تحت قرنطینه منطقه ای قرار دارند، از جمله دهلی و بمبئی، اما نارندرا مودی، نخست‌وزیر، در برابر قرنطینه در سراسر کشور به دلیل خسارت اقتصادی حاصل از آن، مقاومت می‌کند.

نخستین قرنطینه سراسری هند، که در مارس 2020 اعمال شد، باعث بحران انسانی فاجعه‌‌باری در میان کارگران روزمزد شد و برآورد می‌شود که 75میلیون نفر را به ورطه فقر کشاند.

با این حال، افزایش بی‌وقفه موارد ابتلا به کووید-19 سیستم بهداشتی هند را به زانو درآورده است. روز دوشنبه، بر اثر کمبود منابع اکسیژن، 23 بیمار در بیمارستانی در ایالت کارناتاکا جان خود را از دست دادند.

در حکمی قابل توجه، دادگاه عالی دهلی اعلام کرد در صورت تحویل ندادن اکسیژن اختصاص‌یافته به بیمارستان‌ها، مجازات مقامات دولتی را آغاز خواهد کرد. در این حکم  آمده است: «دیگر کافی است!»

مرگبارترین روز پاندمی برای دهلی نو، پایتخت، دوشنبه بود با 448 جانباخته. بیرون از بیمارستان لوک نایاک در دهلی، با 1500 تخت برای بیماران کرونایی که  همه پر بودند، موج ناامیدی از وضعیت مشاهده می‌شد. آمبولانس‌ها حامل بیمارانی با وضعیت بحرانی بارها و بارها برگشت داده می‌شدند زیرا جایی برای آنان نبود.

بر اساس اعلام دانشگاه جان هاپکینز، هند تاکنون 20میلیون و 282هزار و 833 مورد ابتلا به کووید-19 و 222هزار و 408 مورد مرگ ثبت کرده است.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.