دستبرد میلیاردی هکر 20 ساله به 800 حساب

او با سرقت اطلاعات بانکی و سوءاستفاده از رمز دوم حساب مردم، اقدام به سرقت می‌کرد

هکر 20 ساله در شهرستان کازرون از ۸۰۰ حساب بانکی در سراسر کشور برداشت کرد.

در پی مراجعه یک شهروند کازرونی به پلیس فتای این شهرستان و ارایه مرجوعه قضائی در خصوص رسیدگی به برداشتی غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی او، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

در رصدهای سایبری، مأموران پلیس فتا با یک سایت فروش کتاب مواجه شدند. در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که درگاه متصل به این سایت جعلی بود. متصرف آن با استفاده از تبلیغات در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی قربانیان را به درگاه جعلی می‌کشاند. او با سرقت اطلاعات بانکی و سوءاستفاده از رمز دوم حساب آنان اقدام به برداشت از حساب قربانیان می‌کرد. در این زمینه کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی را در خصوص شناسایی متهم انجام دادند. با هماهنگی مقام قضائی، او طی اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

دسترسی به 800 حساب بانکی

متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اقرار کرد. او به مأموران گفت که با طراحی ربات و ارسال لینک جعلی به اطلاعات کارت کاربران دسترسی پیدا می‌کرد. بعد از آن با برداشت از حساب آنها اقدام به خرید شارژ می‌کرد. سپس شارژهای خریداری‌شده را با قیمت پایین‌تر به افراد می‌فروخته است.

این متهم بیست ساله با روش فیشینگ از ۸۰۰ حساب بانکی مربوط به قربانیان در نقاط مختلف کشور، مبلغ ۴ میلیارد ریال برداشت کرده است. در این خصوص پرونده تشکیل و در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان فارس از شهروندان درخواست کرد با بالا‌بردن سطح سواد اینترنتی از دادن اطلاعات بانکی خود به سایر افراد خودداری و اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از اپ‌‌استورهای شناخته‌شده و معتبر دریافت کنند و به هیچ عنوان به اپلیکیشن‌هایی که در گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، اطمینان نکنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.