کار مذاکره‌کنندگان ما در وین بزرگ بوده است

روحانی: رسما اعلام می‌کنم تحریم‌ها شکسته شده و به زودی برداشته می‌شوند

رئیس‌جمهوری گفت: «به عنوان رئیس دولت به مردم عرض می‌کنم که تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم متحد باشیم، به زودی تحریم برداشته می‌شود.»

شهروندآنلاین: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز هیأت دولت اظهار کرد: «به عنوان رئیس دولت به مردم عرض می‌کنم که تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم متحد باشیم، به زودی تحریم برداشته می‌شود.»

روحانی ادامه داد: «کار مذاکره‌کنندگان ما در وین بزرگ بوده و اگر طرف مقابل به طور کامل به قانون عمل کند، تحریم تمام می‌شود، چون تا اینجا مسیر ما درست بوده است.»

نکات مهم سخنان او چنین است:

اگر دغل‌کاری و جناح‌بازی صورت نگیرد و گزارش درست به گوش مردم برسانیم، این موضوع نشان عظمت ملت ایران است و نشان این است که طرف‌های برجام فهمیده‌اند راهی جز بازگشت به قانون و تعهدات و قطعنامه 2231 وجود ندارد و این پیروزی دولت در ماه‌های پایانی کار خود است.

لحنی که امروز می‌بینیم، مورد پسند امیرالمومنین(ع) نیست. آنچه در روزنامه‌ها و فضای مجازی مشاهده می‌شود، قابل قبول نیست و برای تغییر آن باید تلاش شود.

در این شب‌های قدر، باید افراط، تفریط را کنار بگذاریم، شفقت، عدالت، دستی و… را جایگزین آنها کنیم و بعد از ماه رمضان جامعه متحد، دوست و برادر را کنار همدیگر ببینم.

با هر بهانه کوچکی مسأله را بزرگ نکنیم و در کنار آن مسأله‌ای که با دست خودمان بزرگ کردیم، بذر کینه را در جامعه نیفشانیم. دل‌های ما پاک باشیم و کنار هم قرار بگیریم، همه برادریم و مسلمانیم و ایرانی هستیم. همه تابع انقلابیم و برای سرافرازی ایران باید تلاش کنیم و این وصیت امیرالمومنین(ع) مولای متقیان به ما است.

در زمینه کرونا به مردم قول می‌دهم به زودی میلیون‌ها دوز واکسن داخلی و خارجی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

برای همه مردم تلاش کردیم، نزدیک ۳۰هزار میلیارد برای کرونا پرداخت شده است. اقدامات دولت در سال ۹۹ در تاریخ کشورمان بی‌نظیر است. قولی که به مردم عزیز دادیم این است که در ماه‌های پایانی دولت، همچنان اهداف‌مان را دنبال می‌کنیم. هدف ما این است کرونا را مهار کنیم، تحریم‌ها را برداریم، معیشت مردم بهتر شود و طرح‌هایی که باقی مانده را تمام کنیم.

معنی اینکه قیمت دلار دارد کاهش پیدا می‌کند این است که ارزش پول ما بیشتر شدہ و تورم کاهش می‌یابد. مردم دارند ثمره ایستادگی و مقاومت را در وین می‌بینند. اگر گزارش درست باشد و دغل‌کاری نداشته باشد این است که پیروزی دولت در ماه‌های پایانی است. به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده است.

به راحتی ‌می‌توانیم در ماه‌های آینده میلیون‌ها واکسن به مردم تزریق کنیم. تا پایان تیرماه همه آنهایی که در گروه‌های پرخطر هستند واکسن زده می‌شوند.

روز قدس یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام خمینی(ره) است. جانی‌تر از صهیونیست‌ها در تاریخ دهه‌های گذشته پیدا نمی‌کنیم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.