جدیدترین شیطنت بحرین؛ بازی‌های ایران در هوای گرم!

تیم ملی فوتبال ایران باید در ساعات گرم 2 شهر ریفا و محرق به مصاف حریفان برود

در حالی که فدراسیون فوتبال در طرح شکایت از AFC برای اعطای میزبانی به بحرین شکست خورد، حالا کشور میزبان بهترین امکانات و شرایط را برای صعود خود به دور بعدی مهیا می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران باید طی یک بازه دو هفته‌ای از ۱۳ تا ۲۵ خرداد به مصاف چهار تیم بحرین،‌ عراق، هنگ‌کنگ و کامبوج برود. شاگردان اسکوچیچ در حالی ۴ بازی خود را انجام خواهند داد که برای صعود به شکست‌ناپذیری و حداقل سه پیروزی نیاز دارند. آنطور که در وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده، برای گروه ایران بازی‌ها در دو ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود. یعنی زمان‌هایی قبل از غروب آفتاب که گرمای شدیدی در بحرین حکمفرماست.

تیم ملی ایران اردوی تدارکاتی خود را از ۴ خرداد یعنی ۹ روز پیش از برگزاری اولین بازی در مقابل هنگ‌کنگ استارت می‌زند و شاگردان اسکوچیچ احتمالا در هوای گرم کیش پا به توپ خواهند شد اما آنها علاوه بر بازی در هوای نامطلوب، باید به فوتبال بازی کردن زیر نور آفتاب هم عادت کنند.

بحرین سه ورزشگاه المحرق، استادیوم ملی و خلیفه را برای میزبانی مرحله مقدماتی برگزیده و ایران دو بازی پایانی خود را باید در ورزشگاه خلیفه برگزار کند. همچنین دو مسابقه برای تیم ملی در ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود و دو دیدار هم ساعت ۱۹:۳۰. دیدار اول و سوم مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ در ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود و در واقع دو بازی به مراتب ساده‌تر ایران در هوای گرم‌تر برگزار می‌شود و دیدار مقابل عراق و بحرین حوالی عصر خواهد بود.

نکته مهم اینکه دمای هوا در ریفا و محرق ساعت ۱۷ به حدود ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد و احتمالا این عدد در خردادماه بیشتر از این هم خواهد بود و مشخص نیست که چرا ای‌اف‌سی بازی را به ساعات انتهایی شب و زمان خنک بودن هوا موکول نکرده است.

یکی از سامانه‌های هواشناسی، عددی بین ۳۰ تا ۳۴ را برای آب‌وهوای بحرین در ماه جاری پیش‌بینی کرده و همچنین رطوبت بین ۱۵٪ تا ۳۸٪ خواهد بود. اعدادی که برگزاری عادی یک مسابقه فوتبال را در خطر جدی قرار می‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.