جهش جدید، این‌بار شاید کرونای ایرانی!

ادامه پیک کرونا در تهران تا یک ماه دیگر

شهروندآنلاین- تهران تا یک‌ماه دیگر روی آرامش را نخواهد دید. به گفته معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران روزانه بیش از 10هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داریم. بستری‌های روزانه هم به حدود 1400نفر رسیده هرچند در مقابل تعداد ترخیصی‌ها هم افزایشی بوده است. به باور نادر توکلی هنوز در پیک بیماری هستیم و شاید تا یک‌ماه آینده از این وضعیت خلاصی پیدا نکنیم. «در حال حاضر با افزایش موارد سرپایی مواجه هستیم. تا دو هفته آینده هم موارد بستری بیمارستانی افزایش خواهد یافت.»

توکلی معتقد است شاید روند افزایشی، شدید نباشد اما کاهش محسوسی در موارد بستری و سرپایی در پایتخت نخواهیم داشت. «چند پیک مشخص داشتیم که شرایط خوبی نبود.» معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران از احتمال بروز یک جهش از بیماری می‌گوید. به باور او هنوز جهش ایرانی کرونا شناسایی نشده اما با توجه به تشدید و تسریع زنجیره انتقال ویروس، احتمال جهش جدید هم وجود دارد.

توکلی افزایش نیاز به دارو به شکل مقطعی را دلیل کمبود دارو عنوان کرد. هرچند به گفته او در این زمینه به‌سرعت چاره‌جویی شده است. «ان‌شاءالله از هفته آینده تولید دارو مجددا فعال خواهد شد. پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم تا از ایجاد کمبودهای احتمالی در دارو جلوگیری کنیم.» او کمبود در زمینه اکسیژن را هم مقطعی عنوان کرد. کمبودی که به گفته توکلی توسط تانک‌های اکسیژن مایع، پوشش داده می‌شود. «در عین‌حال نرم‌افزاری داریم که به شکل الکترونیک پایش اکسیژن‌ها را انجام می‌دهد. این نرم‌افزار در طول ساعات روز وضعیت اکسیژن‌رسانی را بررسی می‌کند و در صورت بروز مشکل، موضوع پیگیری و بررسی می‌شود.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.