ماهی غول‌پیکر بودجه کرونا را بلعید!

شهری در ژاپن بودجه امدادی کووید-19 را صرف ساخت مجسمه‌ غول‌پیکر ماهی مرکب کرد!

اقدام مقامات شهر ساحلی نوتو در ژاپن مبنی بر صرف حدود 230 هزار دلار بودجه کووید-19 دولت برای ساخت مجسمه 43 فوتی ماهی مرکب انتقادبرانگیز شد! این مجسمه بخشی از تلاش برای احیای گردشگری در شهر ماهیگیری نوتو است. در حالی که ژاپن برای مهار شیوع جدید کووید-19 تلاش می‌کند، منتقدان این کار را هدردادن پول می‌دانند!

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: اقدام مقامات شهری ساحلی در ژاپن مبنی بر صرف حدود 230 هزار دلار بودجه کووید-19 دولت فدرال برای ساخت مجسمه 43 فوتی ماهی مرکب، انتقادبرانگیز شد و نام این شهر را بر سر زبان‌ها انداخت!

مجسمه 230 هزار دلاری بخشی از تلاش برای احیای گردشگری در شهر ماهیگیری نوتو در ژاپن است. در حالی که ژاپن برای مهار شیوع جدید کووید-19 تلاش می‌کند، منتقدان این کار را هدردادن پول می‌دانند.

نوتو شهری ماهیگیری -که ماهی مرکب از خوراک‌های لذیذ آن است- ماه مارس در تلاش برای ترویج گردشگری پس از همه‌گیری این مجسمه را نصب کرد.

این موجود دریایی صورتی و پنج‌ونیم تُنی بیرون رستوران و مرکز گردشگری نشسته است!

تتسوجی شیمویاچی، یکی از مقامات شهر، اظهار امیدواری کرد که این مجسمه «نیروی محرکه و جاذبه‌ای در دوره پس از کووید» باشد.

اما رونمایی از این ماهی مرکب غول‌پیکر بی‌حرف و حدیث نماند و سوالاتی در بین برخی از 16 هزار ساکن این شهر که تقریبا در 180 مایلی شمال غربی توکیوست، ایجاد کرد؛ آنان می‌خواستند بدانند آیا مقامات نمی‌توانستند استفاده بهتری از منابع صندوق‌ کمک اضطراری کووید-19 کنند!

 افزایش موارد ابتلا باعث ایجاد دور جدیدی از مشکلات اقتصادی و انتقاد از توزیع کُند واکسن در ژاپن شده است و سوالاتی پیش آورده ازجمله اینکه آیا این کشور باید برنامه بازی‌های المپیک توکیو را که قرار است ماه جولای آغاز شود، دنبال کند یا نه

یکی از کاربران توییتر پرسید که دنیا چگونه می‌تواند ماهی مرکب غول‌پیکری را در کشوری ببیند که «در آن واکسن ارایه نشده، آزمایش «پی‌سی‌آر» افزایش نیافته و سیستم پزشکی در هم شکسته است»!

شیمویاچی اذعان کرد که ساکنان این نگرانی را مطرح کرده‌اند که آیا این پول نباید در جای دیگری هزینه می‌شد.

او گفت: «از 6.2 میلیون دلار کمک مالی برای کنترل ویروس کرونا که این شهر سال گذشته از دولت ژاپن دریافت کرد، حدود 2.5 میلیون دلار برای اقدامات کنترل ویروس و 1.3 میلیون دلار برای کمک به مشاغل محلی و اشتغال هزینه شده است و هنوز هم پس از خرید مجسمه ماهی مرکب، پول باقی مانده بود.»

از زمان شروع بیماری همه‌گیر، کمتر از 30 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر ثبت شده است.

درمجموع ژاپن سال گذشته 41 میلیارد دلار یارانه اضطراری به شهرداری‌ها اختصاص داد تا همه‌گیری و تأثیر اقتصادی آن را کنترل کند.

شیمویاچی گفت که نوتو از نظر تاریخی مرکز صید ماهی مرکب در ژاپن بود، اما به دلیل رقابت قایق‌های چینی و کره شمالی میزان صید به‌ طور چشمگیری کاهش یافته است.

گردشگری نیز کاهش یافته است و این شهر را به ایجاد مرکز گردشگری در تلاش برای جذب بازدیدکننده سوق داد؛ اگر چه شیمویاچی گفت برای بازاریابی خیلی زود است.

ژاپن کووید-19 را بهتر از بسیاری از کشورها کنترل کرده بود، اما اخیرا در توکیو و سایر شهرهای بزرگ با جهش در موارد ابتلا روبه‌رو شده است.

این افزایش موارد ابتلا باعث ایجاد دور جدیدی از مشکلات اقتصادی و انتقاد از توزیع کُند واکسن در ژاپن شده است و سوالاتی پیش آورده ازجمله اینکه آیا این کشور باید برنامه بازی‌های المپیک توکیو را که قرار است ماه جولای آغاز شود، دنبال کند یا نه.

منبع: نیویورک تایمز

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.