حکم دادگاه اسراییل به تخلیه اجباری منازل فلسطینی‌ها

در پی حکم دادگاه عالی اسراییل به تخلیه اجباری خانه‌های چهار خانواده فلسطینی خیابان‌های بیت‌المقدس بار دیگر شاهد درگیری‌هاست.

این چهار خانواده فلسطینی که مجبور به تخلیه منازل خود شده‌اند، در ناحیه شیخ جراح در شرق بیت‌المقدس زندگی می‌کنند.
ناحیه شیخ جراح در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال شده و اسراییل آن را جزو قلمرو خود می‌داند. طبق قوانین اسراییل، یهودیان می‌توانند در صورت اثبات اینکه زمین‌های محله شیخ جراح قبل از سال ۱۹۴۹ به اجداد آنها تعلق داشته، نسبت به آنها ادعای مالکیت کنند.
اوایل سال ۲۰۲۱ دادگاه محلی اسراییل در بیت‌المقدس اشغالی، حکمی صادر کرد که بر اساس آن خانه‌های مسکونی فلسطینی‌ها در شیخ جراح به خانواده‌های یهودی تعلق دارد و فلسطینی‌ها باید خانه‌ها را تخلیه و واگذار کنند. اما اردن اسنادی قدیمی را ارایه داده که نشان می‌دهد این زمین‌ها به اردن و این خانه‌ها به مقامات اردنی تعلق داشته‌ و به فلسطینی واگذار ‌شده است.
تجمعات اعتراضی فلسطینی‌ها در روز قدس، آخرین جمعه ماه رمضان، در ساعات پایانی روز به دخالت نیروهای رژیم صهیونسیتی و شلیک گلوله‌های لاستیکی و نارنجک‌های بی‌حس‌کننده منجر شده و بیش از ۱۶۰ فلسطینی معترض در درگیری‌های اطراف مسجدالاقصی در بیت‌المقدس مجروح شدند.
این اولین‌بار نیست که فلسطینیان در برابر پیشروی اشغالگران اسراییلی در سرزمین‌شان مجبور به ترک و تخلیه منازل خود می‌شوند.
در پی بالاگرفتن درگیری بین نیروهای اسراییلی و فلسطینیان، دادگاه اسراییل قرار است روز دوشنبه جلسه دیگری تشکیل دهد.
مترجم: مهرناز الماسی
منبع: Aljazeera

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.