اصغر فرهادی در کنار اسکورسیزی، تارانتینو و کریس نولان

فیلمسازانی که فیلم بد نمی‌سازند!

شهروند آنلاین: یک نشریه سینمایی انگلیسی اصغر فرهادی را از قبیله فیلمسازانی مانند مارتین اسکورسیزی، کوئنتین تارانتینو، کریستوفر نولان و برادران کوئن نامیده که تقریبا فیلم بد در کارنامه‌شان ندارند.

این نشریه با اشاره به اینکه «کارگردانان زیادی یک فیلم خوب در کارنامه‌شان دارند، ولی کارگردانانی که همه آثارشان خوب و باکیفیت باشد، انگشت‌شمارند»؛ اصغر فرهادی را یکی از این «معدود فیلمسازانی که تقریبا همه آثارشان مورد توجه قرار گرفته‌اند»، عنوان کرده است.

مجله «Far Out» در این زمینه مارتین اسکورسیزی را اولین و مهم‌ترین کارگردان از طیف فیلمسازانی معرفی کرده که «به اصطلاح فیلم بد نمی‌سازند و برخلاف کارگردانانی که یک شاهکار سینمایی و انبوهی آثار متوسط و حتی ضعیف در کارنامه دارند، روند موفقیت‌شان در تقریبا تمام دوران فعالیت‌شان ادامه داشته و دارد.»
مارتین اسکورسیزی از نگاه منتقدین این نشریه «گرچه در فیلم‌هایی چون «هوانورد» و «سکوت» از اوج تقریبا همیشگی این کارگردان 78 ساله فاصله گرفته، اما حتی این فیلم‌ها هم به هیچ عنوان فیلم‌های بدی نیستند.»
منتقدین مجله «Far Out» هم‌چنین نوشته‌اند که «اسکورسیزی در طول دوران فعالیت خود در ژانرهای مختلفی، از «خیابان‌های پائین شهر» تا «جزیره شاتر» فیلم ساخته و نقطه اشتراک همه ماجراجویی سینمایی او کیفیت بالای آثارش است.»


مجله «Far Out» در ادامه به «کریستوفر نولان» به عنوان دیگر فیلمسازی اشاره می‌کند که نه تنها هم‌چنان با حفظ تداوم، فیلم‌های موفق و هیجان‌انگیز می‌سازد که معمولا پروژه‌های خود را با زمان و بودجه‌ای کمتر از برآورد اولیه آماده می‌کند که باعث شده استودیوهای فیلمسازی بی‌تاب همکاری با او باشند.
از نظر منتقدین مجله «Far Out» «نولان که به خوبی نیاز مخاطب سینما را می‌شناسد و می‌داند در هر مقطعی چه چیزی برایشان سرگرم‌کننده است، یکی از خلاق‌ترین کارگردانان تمام ادوار می‌تواند قلمداد شود.»

ایسنا در ادامه نقل گزارش مجله «Far Out» به آرای منتقدین این نشریه درباره اصغر فرهادی که دو اسکار در کارنامه دارد، اشاره کرده است. این نشریه درباره فرهادی نوشته که «او سینماگر مولفی است که در آثارش به عمق درون احساسات انسانی می‌پردازد و گرچه شاید در رادار همه فیلم‌دوستان قرار نداشته باشد، اما بهترین جا برای شروع تماشای آثار او فیلم «جدایی» است. پرداخت صادقانه و پراحساس فرهادی به موضوع انسانیت، تأثیرگذار و هنری است.»


«بونگ جون-هو»، برادران کوئن و کوئنتین تارانتینو از نگاه این نشریه دیگر فیلمسازانی هستند که تقریبا تمام آثارشان مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

«بونگ جون-هو» که سال گذشته با فیلم «اَنگل» توجهات زیادی به خود جلب کرد، پیش‌تر فیلم‌های خوبی مانند «خاطرات قتل»، «برف‌شکن» و «سگ‌هایی که پارس می‌کنند گاز نمی‌گیرند» را جلوی دوربین برده و تقریبا در تمام آنها موفق بوده است. مثل «کوئنتین تارانتینو» که او نیز از کارگردانان کمال‌گرای سینماست که پیش از نهمین ساخته‌اش «روزی روزگاری در هالیوود» فیلم‌های موفقی چون «سگ‌های انباری»، «داستان عامه‌پسند»، «بیل را بکش»، «حرامزاده‌های لعنتی» و «هشت نفرت‌انگیز» را جلوی دوربین برده و تقریبا در تمام آنها موفق بوده است.

«برادران کوئن» با مجموعه فیلم‌هایی چون «جایی برای پیرمردها نیست»، «فارگو»، «بارتون فینک» و «ای برادر کجایی؟»؛ «دنیس ویلنوو»ی فرانسوی- کانادایی؛ «مارتین مک‌دانا» کارگردان فیلم«در بروژ»؛ و البته دو فیلمساز زن، «کلی رایکارت» و «گرتا گرویگ» دیگر چهره‌های فهرست کارگردانانی هستند که فیلم بد نمی‌سازند!

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.