کیوسک؛ 8 می

گاردین، واشنگتن‌پست، دیلی‌تلگراف

تمرکز روزنامه‌های انگلیسی بر نتایج اولیه انتخابات محلی در بریتانیا بود، اشتغال در آمریکا و بحران کووید در هند هم توجه واشنگتن‌پست را جلب کرد.

دیلی‌تلگراف

نتایج انتخابات محلی انگلیس حاکم بر روزنامه‌های این کشور در روز شنبه بود. تصویر اصلی دیلی‌تلگراف بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، را در کنار عروسکی از خودش نشان می‌دهد تا برتری حزب او را در انتخابات نشان دهد. نتایج اولیه این انتخابات نشان از برتری حزب حاکم (محافظه‌کار) بر حزب رقیب (کارگر) دارد.

«نخست‌وزیر: انتخابات جدید اسکاتلند برگزار نمی‌شود» تیتر یک دیلی‌تلگراف است. بوریس جانسون به دیلی‌تلگراف گفته است که او درخواست‌ها برای برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال اسکاتلند را رد خواهد کرد؛ حتی اگر نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند، از اکثریت SNP (حزب ملی اسکاتلند) مطمئن شود. جانسون گفته همه‌پرسی «در شرایط فعلی غیرمسئولانه و نسنجیده است».

واشنگتن‌پست

واشنگتن‌پست در تیتر یک خود به اقتصاد توجه کرده است: «ساختار تولیدی و مالی بسیار کمتر از آنچه انتظار می‌رفت شغل اضافه می‌کند». این روزنامه توضیح می‌دهد در حالی که اقتصاد برای احیا و جهش تلاش می‌کند، ایالات متحده در ماه آوریل فقط 266هزار شغل ایجاد کرد که بسیار کمتر از انتظار بود.

تصویر اصلی واشنگتن‌پست کارگران را در حال ساخت مرکز درمانی کرونا در دهلی نو، پایتخت هند، در روز جمعه نشان می‌دهد با این عنوان: «بحران هند هیچ نشانی از تسکین ندارد».

واشنگتن‌پست با تیتر «دسترسی مخفیانه وزارت دادگستری به سوابق تلفنی خبرنگاران واشنگتن‌پست» توضیح می‌دهد که وزارت دادگستری دونالد ترامپ مخفیانه به سوابق تلفنی خبرنگاران روزنامه واشنگتن‌پست دست یافته بود.

گاردین

تمرکز گاردین بر نتایج اولیه بزرگ‌ترین انتخابات بریتانیاست با تیترِ «آشفتگی حزب کارگر بعد از شکست از توری‌ها». گاردین توضیح می‌دهد که حزب کارگر پس از دستاوردهای چشمگیر حزب محافظه‌کار (توری) در انتخابات آشفته و پریشان  است.

در انتخابات پنجشنبه در حوزه انتخابیه هارتلپول  (Hartlepool)، حزب کارگر به رهبری کایر استامر، کرسی این حوزه را پس از چندین دهه (62 سال) از دست داد و به حزب حاکم (محافظه‌کار) واگذار کرد.

«مارو ایتوجی»، ستاره راگبی نیجریه‌ای‌تبار، برای تصویر اصلی گاردین انتخاب شده است. این روزنامه با او مصاحبه کرده است.

تیتری دیگر در صفحه نخست، از سفر به انگلیس و «لیست سبز» این کشور در این‌باره می‌گوید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.