دو دقیقه خدمت نکنید!

شهاب نبوی

زندگی علمی-تخیلی‌مان در حالی ادامه دارد که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده خانه‌ای هزار متری در محل دروس تهران و هفده آپارتمان هم در اصفهان دارد. ما از همین‌ جا به روح و روان داوطلب عزیزمان درود می‌فرستیم و با چشم‌هایی که اشک در آنها جمع شده از او می‌خواهیم کمی دست از خدمت بردارد و یه کم فکر خودش باشد؛ چهل سال است در آشپزخانه مشغول کار است و این در حالی است که ما آمده‌ بودیم فقط خودش را ببینیم.
یک پژوهشگر اقتصادی هم جدیدا گفته است که قیمت کالاها حداقل پنج برابر شده و ٩٥درصد مردم قادر به افزایش مصرف نیستند. حالا اینکه پژوهشگر مذکور نسبت به چه زمانی معتقد است پنج برابر شده نکته مهمی است؛ چون از لحظه‌ای که همین چند دقیقه پیش من از خانه‌ ننه‌ام قهر و شروع به نوشتن این متن کردم، قیمت‌ها لااقل یک‌بار جابه‌جا شده‌اند. انتظار می‌رود امسال به ‌جای نامزدهای انتخابات مردم یک شعار را برای مقابله با حملات ناگهانی نامزدها انتخاب کنند که پیشنهاد من در همین راستا صحبت‌های پژوهشگر عزیزمان است؛ شعار ما باید این باشد: «کمی آرام‌تر، ما دیگر اصلا اینجوری نمی‌توانیم».
یک خبر دیگر هم داشتیم و آن درخصوص استعفای وزیر بهداشت عراق بود. کلا این موضوع ربط چندانی به حوزه کاری ما ندارد و صرفا یک خبر است که ما با آن خواستیم به برخی مسئولان داخلی یادآوری کنیم می‌توانند هم از کیک و کلوچه و چایی و دستمال روی میزشان استفاده کنند هم گاهی نیز از آن خودکار لعنتی و یک استعفانامه بنویسند.
یک نفر از یک دانشگاه علوم پزشکی هم گفته که احتمال دارد موج پنجم کرونا شدیدتر و سریع‌تر وارد کشور شود. من به‌تازگی متوجه شده‌ام که دوستان مسئول کرونا را ول کرده‌اند تا خودش این قدر بیاید و برود تا خسته شود. احتمالا کرونا برای بار پنجم یا ششم اگر این همه راه بیاید و ببیند کسی کاری بهش ندارد و فقط نگاهش می‌کنند، می‌گوید: «چیه؟ اومدم آب بخورم…» بعد هم گورش را گم می‌کند و می‌رود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. قاسم می‌گوید

    جالب بود!
    آن کاندیدا چه کسی بود؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.