دستگیری سارق حرفه‌ای مزدا

سارق اموال سرقتی را در فضای مجازی برای فروش گذاشته بود

پلیس پایتخت سارق حرفه‌ای خودرو‌های مزدا ۳ را پیش از فروش اموال مسروقه دستگیر کرد.

در پی وصول یک پرونده با موضوع سرقت خودرو مزدا به دادخواهی خانمی بررسی موضوع در دستور تیم مبارزه با سرقت خودرو پایگاه سوم قرار گرفت. اقدامات مبسوطی از سوی کارآگاهان برای کشف خودرو و شناسایی سارقان انجام گرفت.

پی‌‌جویی کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه خودروی مسروقه در محدوده شهرستان پاکدشت به صورت اوراق و رهاشده کشف شد. این مسأله نشان از آن داشت که سارقان پس از سرقت لوازم و قطعات ازجمله سپر و قطعات موتوری خودرو را در محلی متروکه رها کرده بودند. با توجه به سرقت قطعات و لوازم خودرو و شیوه و شگرد سارقان فرضیه فروش اموال در فضای مجازی و مراکز اوراق‌فروشی متصور بود.

کارآگاهان با این فرضیه به بررسی سایت‌های فروش اینترنتی به خصوص قسمت فروش قطعات و لوازم خودروی مزدا پرداختند. آنها مشاهده کردند که چندین سپر به فروش گذاشته شده  است. با توجه به اینکه شاکی عکس‌هایی از خودرو قبل از سرقت در تلفن همراه خود داشت با بررسی عکس‌ها درنهایت سپر جلوی خودروی شاکی با علایمی که داشت شناسایی شد.

بازداشت سارق حرفه‌ای

شماره تماسی که سارقان با آن اقدام به نشر آگهی برای فروش لوازم سرقتی کرده بودند، بررسی شد. با اخذ دستور قضائی فروشنده در مخفیگاهش دستگیر شد و به اداره آگاهی انتقال یافت.

متهم دستگیرشده خود را امید معرفی کرد. او در اظهاراتی ضدونقیض سعی در کتمان حقیقت داشت؛ اما در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود. او ضمن قبول جرم خود گفت: «لوازم و قطعات خودرو مزدا را من برای فروش گذاشتم ولی خودرو را یکی از دوستانم به نام یاسر سرقت کرده است».

با بررسی سوابق امید مشخص شد که او چندین سابقه سرقت و فروش اموال مسروقه را دارد. او به‌تازگی از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۵ تهران به اتهام سرقت خودرو مزدا ۳ دیگری بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده است.

قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم تعدادی لوازم سرقتی خودروی مزدا ۳ نیز کشف شد، گفت: «اقدامات پلیسی برای شناسایی همدست متهم همچنان ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.