افشای رازهای عاشقانه نویسنده شازده کوچولو

یک زن الهام‌بخش اگزو پری

اگزوپری در جایی نوشته است: «کونسئلو عزیزم اصلا متوجه نیستی که چقدر مرا رنج می‌دهی.» همسرش در پاسخ تلگراف شوهرش می‌نویسد: «من از اعماق وجودم گریه می‌کنم و از اینکه از تو دور باشم، وحشت دارم.»

شهروندآنلاین: به گزارش گاردین به تازگی کتابی جدید از نامه‌های عاشقانه آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده و خلبان فرانسوی خالق کتاب ماندگار شازده کوچولو منتشر شده است که نشان می‌دهد جدایی تلخ بین او و همسرش سرانجام به آشتی و صلح رسیده است. طبق اسناد تاریخی گفته می‌شد که عشق اگزوپری به همسرش الهام‌بخش خلق شازده کوچولو بوده است.

شازده کوچولو یا شاهزاده کوچولو نخستین‌بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد که تا کنون به ۴۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بوده است. هنوز از این کتاب به‌ طور متوسط سالی یک میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

در این داستان سنت اگزوپری به شیوه‌ای سورئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست‌داشتن و عشق و هستی می‌پردازد. طی این داستان سنت اگزوپری از دیدگاه یک کودک که از سیارکی به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سوالات بسیاری از آدم‌ها و کارهایشان است. اگزوپری در سال ۱۹۳۰ با «کونسئلو سانسین» هنرمند سبک سورئالیستی مکتب سالوادور دالی ازدواج کرد و گفته می‌شود در واقع گل سرخ موجود در داستانش همان همسرش است.

اگزوپری در جایی نوشته است: «کونسئلو عزیزم اصلا متوجه نیستی که چقدر مرا رنج می‌دهی.» همسرش در پاسخ تلگراف شوهرش می‌نویسد: «من از اعماق وجودم گریه می‌کنم و از اینکه از تو دور باشم، وحشت دارم.»

«آلن ویرکاندلت» نویسنده زندگینامه اگزوپری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته است که همسر اگزوپری احساس افسردگی داشته و به خاطر همین مشکلاتی بین آنها ایجاد شده بود.

برخلاف نوشته‌های قبلی که گفته بودند اگزوپری از همسرش جدا شده بود در یکی از آخرین نامه‌های او به کونسئلو نوشته شده است: «کونسئلو برای اینکه همسر من هستی از تو تشکر می‌کنم. اگر کشته شدم، کسی هست که تا ابد منتظر او بمانم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.