وام اجاره ۱۴۰۰ به ستاد کرونا پیشنهاد شد

۱۰ هزار واحد مسکن ملی آماده افتتاح است

وزارت راه‌وشهرسازی پیشنهاد پرداخت کمک ودیعه مسکن را به ستاد ملی کرونا داده که ستاد در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

شهروندآنلاین: پرداخت وام کمک ودیعه مسکن موسوم به تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات مصوبه‌ای بود که مردادماه سال ۱۳۹۹ در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد. این وام در تهران ۵۰میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰میلیون و در سایر شهرها ۱۵میلیون تومان با نرخ سود ۱۳درصد بود که به مستأجر پرداخت شد و کل مبلغ بعد از اتمام قرارداد اجاره به بانک مسترد می‌شود.

امسال نیز آن‌طور که محمود محمودزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرده کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده که در این‌باره ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد. او توضیحات بیشتری درباره مبلغ وام اجاره در سال‌جاری ارایه نداده، اما احتمال افزایش ارقام وجود دارد.

محمودزاده همچنین با بیان اینکه حدود ۱۰هزار واحد مسکن ملی آماده افتتاح است، گفت: «با توجه به اینکه بخشی از واگذاری‌ها به شکل واگذاری گروهی و کوچک مقیاس بوده، این اطلاعات در حال جمع‌آوری و نهایی‌شدن است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.» او چند روز قبل هم به ایسنا گفته بود: «در آینده نزدیک مرحله دوم بهره‌برداری از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در تعدادی از استان‌ها انجام می‌شود و تا پایان دولت چند مرحله افتتاح خواهیم داشت.»

تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، از اوایل مردادماه ۱۳۹۹ در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد و مهلت پرداخت آن تا پایان اسفندماه به اتمام رسید. سود این تسهیلات ۱۳درصد است. نحوه بازپرداخت آن به این صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستأجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.