منع تردد جایش را به اعمال قانون داد

ممنوعیت تردد در تعطیلات عید فطر، «بین استانی» است

شهروند آنلاین:  از پانصد هزار تومان تا یک‌میلیون تومان؛ جریمه خودروهایی که محدودیت‌‎های کرونایی را در تعطیلات عیدسعید فطر رعایت نکنند! گویی از منع ترددها بدون درنظرگرفتن رنگ‌بندی شهرها دوباره رسیدم به جریمه نقدی. تصمیم‌گیری‌های یک‌بام و دو هوایی این‌بار در تعطیلات عید سعید فطر.

کمی قبل از این کرونای هندی تهدید سلامت شهروندان بود؛ تهدیدی که با اخبار و تصاویری از مرده‌سوزی دسته‌جمعی در هند. هرچند بالاخره گفته شد مراودات میان هند و ایران ممنوع می‌شود، اما با این حال مسئولان ستاد مقابله با کرونا و مسئولان بهداشتی کشور از اوج‌گیری آمار فوتی‌ها گفتند. از اینکه اگر رعایت نشود، تعداد فوتی‌ها به روزی 600نفر می‌رسد، پس چه شد؟ چرا با رسیدن به تعطیلات عید فطر دوباره محدودیت‌ها و منع ترددها جایشان را به جریمه‌های نقدی دادند؟

سردار مهدی حاجیان از مردم می‌خواهد با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای محدودیت‌ها همکاری لازم را داشته باشند! او مردم را خطاب قرار داده و گفته در این ایام از هرگونه سفر پرهیز کنید، چراکه ممنوعیت ترددها در این ایام برای سلامتی خود آنهاست.

شاید فراموش کردیم دوره‌ای را که وزیر بهداشت مردم را قسم می‌داد سفر نروند. مسافرانی که بعضا با برگه تردد یا به جان خریدن جریمه کوله‌بارشان را بستند. در همان برهه هم ما با افزایش آمار ابتلا و  مرگ‌ومیر روبه‌‎رو شدیم، البته همه گفتند ما گفتیم سفر نروید!

 از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 277هزار خودرو در شهرهای قرمز مبلغ یک‌میلیون تومان، در شهرهای زرد بیش از یک‌میلیون خودرو به 200هزار تومان و همچنین 157هزار خودرو که در شهرهای نارنجی تردد داشته‌اند، اعمال قانون شده‌اند و البته در طرح محدودیت شبانه هم بیش از یک‌میلیون خودرو اعمال قانون 200هزار تومانی شده‌اند.

سردار حاجیان البته به خاطیان احتمالی محدودیت‌های عید فطر از استقرار پلیس در یک‌هزار و 980 نقطه خبر داده است. «در این ایام ناوگان‌های عمومی، خودروهای امدادی و خدمات‌رسان می‌توانند تردد کنند. این محدودیت‌ها برای خودروهای شخصی است و با هرگونه تردد در ورودی شهرها اعمال قانون صورت می‌گیرد.»

از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 277هزار خودرو در شهرهای قرمز مبلغ یک‌میلیون تومان، در شهرهای زرد بیش از یک‌میلیون خودرو به 200هزار تومان و همچنین 157هزار خودرو که در شهرهای نارنجی تردد داشته‌اند، اعمال قانون شده‌اند و البته در طرح محدودیت شبانه هم  بیش از یک‌میلیون خودرو اعمال قانون 200هزار تومانی شده‌اند.

در ایران براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، اکنون 46 شهر در وضعیت قرمز، 263 شهر در وضعیت نارنجی، 139 شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.