کیوسک؛ 9 می

واشنگتن پست، نیویورک تایمز، ساندی‌تلگراف

پیامدهای انتخابات سراسری بریتانیا همچنان در صفحات نخست روزنامه‌های انگلیسی نمایان است. روزنامه‌های آمریکایی انفجار خونین کابل را دیده‌اند و از لیبی و شبه‌نظامیان آن گفته‌اند.

ساندی‌تلگراف

ساندی‌‌تلگراف با تیتر «استرجن در اسکاتلند به اکثریت نرسید، جنگ داخلی حزب کارگر» بر نتایج انتخابات عمومی روز پنجشنبه در بریتانیا تمرکز کرده و خبر داده است که حزب ملی اسکاتلند بیشترین کرسی‌ها را در Holyrood به‌دست آورده، اما موفق به کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان نشده است.

نیکولا استرجن، وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند، (SNP) خواستار برگزاری یک همه‌پرسی استقلال دیگر شد و گفت که همه‌پرسی «خواست این کشور» است. این روزنامه گفته به نظر می‌رسد حزب کارگر «برای ورود به جنگ داخلی» آماده شده است.

این روزنامه نیکولا استرجن، وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند، (SNP) را بر صفحه نخست خود نشانده است.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر حادثه انفجار در نزدیک مدرسه دخترانه «سیدالشهدا» در غرب شهر کابل در افعانستان که روز شنبه رخ داد، تمرکز کرده است. تصویر اصلی حکایت از «جست‌وجوی قربانیان انفجار در کابل» دارد با این توضیح: روز شنبه، پسری در جست‌وجوی خواهر خود، کوله‌پشتی او را در محل حادثه انفجار پیدا می‌کند!

این روزنامه تیتر یک خود را هم به انفجار خونین در کابل اختصاص داده است: «انفجار در مدرسه‌ای در کابل 30 کشته بر جا گذاشت». نیویورک‌تایمز می‌گوید جزئیات هنوز مبهم است. (آمار قربانیان بعدا افزایش یافت و به بیش از 50 تن رسید.)

واشنگتن‌پست

تصویر اصلی واشنگتن‌پست از «قتل‌عام و گناهِ سکوت» می‌گوید با این توضیح که شبه‌نظامیان لیبیایی سال‌ها در این شهر (تارهونا) وحشیانه رفتار کردند. هیچ‌کس جلوی آنها را نگرفت. هیچ‌کس از آنها بازخواست نکرد.

واشنگتن‌پست با تیتر «چنی به سمت نقطه شکست» از لیز چنی، دختر دیک چنی، معاون جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفته و توضیح داده تلاش‌های طولانی‌مدت چنی برای روبرگرداندن جمهوری‌خواهان از ترامپ، انتخاب مجدد و جاه‌طلبی‌های او را تهدید می‌کند. اما او می‌گوید این تازه آغاز راه است.

[چنی 55 ساله به دنبال حمله طرفداران رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره، به صف منتقدان او پیوست. او با بی‌اساس خواندن ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات، موقعیت سیاسی خود را به خطر انداخته است
موضع او نه‌تنها واکنش تند ترامپ، بلکه خشم هم‌حزبی‌هایش در مجلس نمایندگان را هم برانگیخته و قرار است چهارشنبه این هفته موضوع برکناری او را به رأی بگذارند. او از سال ۲۰۱۹ به‌عنوان نفر سوم هیأت‌رئیسه و رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت می‌کند.]

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.