آژانس: همزمان با مذاکرات وین درحال رایزنی فنی با ایران هستیم

گروسی: اگر تا پیش از ۳۰ اردیبهشت توافق سیاسی حاصل نشود مستقیم با ایرانیان وارد مذاکره می‌شوم

عراقچی به خبرنگار «ان‌اچی‌کی» ژاپن در وین گفت: ایران امیدوار است پیشرفت‌های کافی در روند مذاکرات وین صورت گیرد تا دیگر نیازی به طرح موضوع تمدید همکاری‌ها با آژانس نباشد

شهروند آنلاین: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات سیاسی نیازمند صبر است، گفت: «به موازات مذاکرات برجام در پایتخت اتریش سرگرم رایزنی‌های فنی با ایران هستیم.»

 رافائل گروسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری العربیه افزود: «اگر تا پیش از ۳۰ اردیبهشت توافق سیاسی حاصل نشود مستقیم با ایرانیان وارد مذاکره می‌شوم تا اطمینان حاصل کنم که بازرسی‌ها ادامه یابد.»

روز  ۳۱ اردیبهشت، توافق همکاری سه‌ماهه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان می‌یابد. تهران و آژانس اوایل اسفندماه پارسال به توافقی دست یافتند که بر پایه آن تهران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده و دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه‌ماه از دسترس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه می‌دارد. ایران هشدار داده بود که اگر طی این چندماه تحریم‌ها برداشته نشود، تهران فیلم‌های دوربین‌ها را پاک خواهد کرد.

پیشتر سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات وین گفته بود که احتمال تمدید مهلت همکاری هسته‌ای تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران وجود دارد.

عراقچی به خبرنگار «ان‌اچی‌کی» ژاپن در وین گفت: «ایران امیدوار است پیشرفت‌های کافی در روند مذاکرات وین صورت گیرد تا دیگر نیازی به طرح موضوع تمدید همکاری‌ها با آژانس نباشد.»

او ابراز امیدواری کرد با پیشرفت کافی در مذاکرات کنونی در وین، دیگر نیازی به تمدید مهلت بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود نداشته باشد، اما تهران در صورت نیاز تمدید این مهلت را در زمان مناسب بررسی خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.