دربی 95؛ تیر آخر فرهاد، فرصت طلایی یحیی

استقلال و پرسپولیس از ساعت 19و30 دقیقه جمعه برای نودوپنجمین‌بار برابر هم می‌ایستند

سرخابی‌های تهران در شرایطی در هفته 23 لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که برای عقب نیفتادن از کورس با سپاهان در صدر جدول نیاز به پیروزی دارند.

شهروند آنلاین: بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان و صعود همزمان استقلال و پرسپولیس به مرحله حذفی این مسابقات که همزمان با فصل بعدی لیگ ایران برگزار می‌شود، تمرکز اصلی کادر فنی سرخابی‌ها روی دربی 95 بود. البته که شاید همین اتفاق باعث شد تا استقلال با یک شکست شوکه‌کننده برابر ذوب آهن آن هم در ورزشگاه آزادی قبل از دربی مواجه شود. از سوی دیگر هم پرسپولیس بازی پرحاشیه‌ای را برابر سپاهان پشت سر گذاشت و تساوی بیش از اینکه به سود شاگردان گل‌محمدی باشد،‌ به سود سپاهان میزبان بود.

حالا همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی و دربی 95 است؛ دیداری که روز جمعه از ساعت 19 و 30 دقیقه سوت می‌خورد و برنده آن می‌تواند بیش از پیش به قهرمانی و رقابت با سپاهان در صدر جدول امیدوار شود.

سوت دربی در دست اکبریان

در شرایطی که از روزهای گذشته گمانه‌زنی درباره تیم داوری  دربی شدت گرفته بود، کمیته داوران هفته بیست‌وسوم را مشخص کرده که در آن نام محمدرضا اکبریان به عنوان داور وسط دربی 95 انتخاب شده تا طبق پیش‌بینی‌ها او سوت شهرآورد را در دست بگیرد. آن طور که فدراسیون فوتبال اعلام کرده، علیرضا ایلدرم، مهدی عالیقدر و حسن اکرمی کمک‌های او در این بازی خواهند بود. محمدرضا مدیرروستا کمک داور ذخیره انتخاب شده و رحیم رحیمی مقدم نیز به عنوان ناظر داوری حضور خواهد داشت. این اولین‌باری است که محمدرضا اکبریان داور، دربی را سوت خواهد زد. او در سه هفته اخیر استراحت داشت و حالا با آمادگی کامل به استقبال شهرآورد می‌رود.

تیر آخر استقلال برای قهرمانی

بدون شک شکست خانگی برابر ذوب آهن قبل از دربی برای شاگردان مجیدی در روزهای پایانی فصل حسرت بزرگی را به همراه خواهد داشت. آنها در هفته رویارویی دو تیم بالای سر خود یعنی سپاهان و پرسپولیس این شانس را داشتند فاصله خود تا صدر را کاهش دهند، اما فعلا آبی‌ها همان 34 امتیاز را ذخیره کردند و دو بازی از سپاهان 45 امتیازی و یک بازی از پرسپولیس 42 امتیازی کمتر دارند. شاید دربی را بتوان تیر آخر فرهاد مجیدی و تیمش برای رسیدن به قهرمانی در لیگ بیستم دانست. آنها در صورت شکست پرسپولیس می‌توانند فاصله خود را با سرخ‌ها به 5 امتیاز کاهش دهند؛ در شرایطی که یک بازی کمتر هم دارند. اما در صورت شکست یا حتی تساوی در بازی بزرگ این هفته، آبی‌ها باید قید قهرمانی را در این فصل هم بزنند. باخت برابر ذوب آهن جدا از عقب‌ماندگی امتیازی، برای استقلال افت روحیه را بعد از بازگشت از مسابقات آسیایی هم به همراه داشت.

پرسپولیس نمی‌خواهد از سپاهان عقب بیفتد

تیم یحیی گل‌محمدی سه امتیاز از سپاهان کمتر دارد و می‌تواند در یک بازی عقب‌افتاده این امتیازات را جبران کند، اما از دست‌دادن امتیاز در دربی می‌تواند برای پرسپولیس هم تبعات سنگینی به همراه داشته باشد. سرخپوشان که در لیگ قهرمانان آسیا مقتدرانه رقبای خود را پشت سر گذاشتند، در بازی با سپاهان چندان سر حال نشان ندادند، اما داستان دربی برای آنها جداست.

غایبان سرشناس دربی

پس از اینکه آرش رضاوند در جدال با ذوب آهن 4 اخطاره شد و دربی 95 را از دست داد، استقلال یکی دیگر از بازیکنان را هم به دلیل مصدومیت در دربی به همراه ندارد و فرهاد مجیدی باید لیست تیمش را با دو غایب آماده دربی کند. متین کریم‌زاده مدافع چپ استقلال که دیدار با ذوب آهن را به علت مصدومیت از دست داده بود، همچنان مصدوم است و تلاش‌های تیم پزشکی باشگاه استقلال برای رساندن او به دربی جواب نداد.

از سوی دیگر امید عالیشاه یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در چند وقت اخیر که در نیمه اول دیدار با سپاهان به علت مصدومیت زانو از بازی خارج شد، هنوز وضعیتش مبهم است. محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع پرسپولیس هم در آخرین ثانیه‌های بازی از ناحیه مچ پا مصدوم شد، اما وضعیت او بهتر از امید عالیشاه است و تلاش تیم پزشکی پرسپولیس بر این است که او را به دربی برساند. همچنین سیامک نعمتی هم که در دقایق پایانی بازی با سپاهان احساس درد داشت، معلوم شده است که از ناحیه کتف مصدوم است و باید پس از گرفتن MRI تکلیفش مشخص شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.