بیانیه محمدجواد ظریف درباره انتخابات ۱۴۰۰

ظریف: آمدنم با توجه به دلواپسی‌هایی که در این ۸ سال و بویژه از نوروز امسال به نمایش گذاشته‌ شد، به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست

محمدجواد ظریف نوشت: «اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدی‌ام آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است، بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست، تمرکز کنیم.»

شهروندآنلاین: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در پستی اینستاگرامی نوشت: «درود بر تمامی هم‌میهنان گرامی از آسمان ایران، در واپسین روز ماه مبارک رمضان و در مسیر یک سفر چند روزه به منطقه و اروپا. پیشاپیش عیدتان مبارک و بندگی‌تان مقبول درگاه بزرگ‌ترین قدرت هستی.

در روزها و هفته‌ها به واقع تمامی سال‌های پرفشار و هیاهوی گذشته، وامدار بزرگواری شما بوده‌ام که با چشم‌پوشی از همه کمبودهای فردی و ساختاری، این خدمتگزار کوچک را شرمنده فرموده‌اید و با پایمردی و شکیبایی در برابر فشارهای خارجی و ناملایمات داخلی بهترین پشتیبان سیاست خارجی و مایه سرافرازی کشور بوده‌اید.

از همه افراد، گروه‌ها و بزرگانی که در روزهای سخت گذشته مرا وامدار بزرگ‌منشی خود نموده و خواستار نامزدی بنده در انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰ شده‌اند بسیار سپاسگزارم و از اینکه نتوانستم پاسخی درخور به این بنده‌نوازی‌ها بدهم، شرمسارم.

خدای دانا به اسرار دل‌ها را شاهد می‌گیرم که نیامدنم به دلیل مصلحت‌اندیشی و عافیت‌طلبی شخصی نیست؛ چرا که بزرگانی چون شهید سلیمانی جان‌شان را فدا کردند و همچو منی می‌باید اگر توان و آبرویی داشته‌ باشم – که آن هم از خود این مردم و به برکت خون پاک شهداست – فدای همین مردم و مرزوبوم کنم.

اما در تنهایی‌های خود بسیار اندیشیده‌ام، کاستی‌های خودم و شرایط دشوار و پرتنش داخلی و خارجی را صادقانه سنجیده‌ام و در پایان به این قناعت وجدانی رسیده‌ام که آمدنم با توجه به دلواپسی‌هایی که در این هشت سال و بویژه از نوروز امسال به قیمت تخریب انسجام و خودباوری ملی و امید و اعتماد مردم به نمایش گذاشته‌ شد به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست.

به تجربه می‌دانم و می‌دانید که انتخابات سرنوشت‌ساز است. رأی‌ندادن یک انتخاب است ولی انتخابی که تنها و تنها به پیروزی اقلیت می‌انجامد. باور دارم که مردم هوشیار و ریزبین ایران در آزمون ملی ۲۸ خرداد آینده‌ای شکوفاتر، همدل‌تر، آرام‌تر، پرامیدتر و سرافرازتر را برخواهندگزید.

از رهبر فرزانه انقلاب که با عتاب پدرانه و سخنان حکیمانه خود آرامش و همبستگی ملی را در آستانه این انتخابات سرنوشت‌ساز به همه گروه‌ها هدیه دادند سپاسگزارم.

سفرهای من در اجرای وظایف وزیر «امورخارجه» است و هیچ ارتباطی به گفت‌وگوهای وین ندارد. دکتر عراقچی عزیز با صلابت و هوشمندی گفت‌وگوها را اداره می‌کند و بنده هم از راه دور در کنار ایشان بوده‌ام.

اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدی‌ام آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است، بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست، تمرکز کنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.