پیشواز هلال احمر برای عید فطر

چهارمین آیین سراسری توزیع بسته های حمایتی جمعیت هلال احمر در ورزشگاه آزادی برگزار شد

با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر، آیین توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی، ۵۸ هزار بسته بهداشتی، ۴۰۰دستگاه اکسیژن ساز و ۲۰۰ کپسول اکسیژن در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر محمدحسن قوسیان مقدم در آیین توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، دستگاه های اکسیژن ساز و کپسول های اکسیژن که صبح امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در سال ۱۲هزار نفری آزادی برگزار شد، گفت: از تلاش چند روزه داوطلبان هلال احمر برای تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی سپاسگزارم.

وی افزود: در هفته بزرگداشت هلال احمر هستیم که شعار این هفته “یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه ناشدنی” است. این یک قرن خدمات داوطلبانه برای ما مایه فخر و مباهات است و خوشحالیم که توفیق خدمت به مردم را داشته ایم و این هفته را به همه هلال احمری ها تبریک می گویم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در  یک سال گذشته در زمینه پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا در کشور، بیان کرد: جمعیت هلال احمر در این مدت در حال خدمت رسانی به مردم بوده و  این خدمات شامل غربالگری مسافران در نوروز ۹۹، برپایی نقاهتگاه ها، تهیه داروهای مورد نیاز بیماران، نذر سلامت، تهیه اقلام پزشکی و … بوده است.

تحریم ها و موفقیت برای ایران

قوسیان مقدم با تاکید بر تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران، گفت: این تحریم ها در زمان شیوع کرونا مشکلاتی ایجاد کرد اما این محدودیت ها موجب شد تا دانشمندان و متخصصان ایرانی موفق به تولید کیت تشخیص بیماری شوند و در زمینه تولید واکسن هم موفقیت هایی کسب کرده ایم که در آینده نزدیک کشورهای منطقه را شگفت زده خواهد کرد.

وی تحریم های ظالمانه علیه کشور ایران را یکی از برکات همدلی مردم دانست و افزود: مردم زمانی که متوجه شدند هیچ کس به آن ها کمکی نخواهد کرد خود دست به کار شده و خیرین، مجمع خیرین و هلال احمر همگی دست به دست هم دادند تا بر مشکلات فائق آییم. و امروز خوشحال هستیم که پیش از عید بزرگ مسلمین در اینجا حاضر هستیم تا در این کار خیر شریک باشیم.

 ۳۰هزار بسته معیشتی آماده توزیع

دبیرکل جمعیت هلال احمر  درباره تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای مردم نیازمند، گفت:۳۰ هزار بسته معیشتی با مشارکت خیرین و از طریق کمک های مردمی و بین المللی تهیه شده و این بسته ها در مناطق کم برخوردار و در میان افرادی که از شیوع کرونا آسیب دیده اند و یا سرپرست خانوار مبتلا به کرونا شده است، توزیع می شود.

به گفته وی، با توزیع بسته های تهیه شده، تعداد بسته های معیشتی توزیع شده در ایام شیوع کرونا توسط هلال احمر به ۵۰۰ هزار می رسد. قوسیان مقدم با اشاره به تهیه ۵۸هزار بسته بهداشتی ویژه بیماران خاص تصریح کرد: این بسته ها از محل کمک های بین المللی تهیه شده است.

تهیه ۹۰۰دستگاه اکسیژن ساز از سوی هلال احمر و خیرین

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره تهیه دستگاه های اکسیژن ساز برای بیمارانی که مشکل تنفسی دارند، اظهارکرد: ۴۰۰دستگاه در مرحله قبلی توسط هلال احمر تهیه شده بود،۱۰۰دستگاه هم از سوی خیرین تامین شد و امروز هم ۴۰۰دستگاه اکسیژن ساز دیگر برای استفاده بیماران تهیه شده است. این دستگاه های اکسیژن ساز به بانک امانات پزشکی هلال احمر سپرده می شود تا به صورت امانی در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی با اشاره به تعداد کپسول های اکسیژن گفت: در این مرحله ۲۰۰ کپسول اکسیژن تهیه شده که با ۵۰۰۰ کپسولی که در گذشته تهیه شده بود، ۵۲۰۰ کپسول اکسیژن تامین شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.