بلینکن درخواست جمهوریخواهان برای توقف گفت‌وگوهای وین را رد کرد

سناتورهای جمهوریخواه روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای از بایدن درخواست لغو گفت‌وگوها با هدف احیای برجام را مطرح کردند

وزیر خارجه آمریکا درخواست سناتورهای جمهوریخواه برای خارج‌شدن از گفت‌وگوهای وین در حمایت از رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را رد و تأکید کرد که گفت‌وگوها ادامه می‌یابد.

شهروندآنلاین: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، درخواست جمهوریخواهان از دولت این کشور برای خارج‌شدن از گفت‌وگوهای وین را به واسطه تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی رد کرد.

سناتورهای جمهوریخواه روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای از بایدن درخواست لغو گفت‌وگوها با هدف احیای برجام را مطرح کردند. این سناتورهای جمهوریخواه با حمایت از قساوت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی، ایران را به حمایت مالی از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) متهم کردند.

وزیر خارجه آمریکا که پیش‌تر گفته بود واشنگتن از حق تل‌آویو برای دفاع از خود حمایت می‌کند، در واکنش به این درخواست ضمن تکرار اتهامات علیه ایران گفت: «چیزی برای ارایه درباره اینکه آیا ایران در آنچه [در غزه] در حال رخ دادن است، مشارکت دارد یا ندارد، ندارم… اما وقتی صحبت از هر یک از فعالیت‌های بدخواهانه است که ایران ممکن است یا ممکن نیست در آنها مشارکت داشته باشد… این تنها اهمیت این مسأله را برجسته می‌کند که ما هر کاری که می‌توانیم می‌کنیم تا اطمینان یابیم ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.»

به گزارش فارس او علی‌رغم تأیید صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در ادامه ادعاهای خود گفت: «ایران با سلاح اتمی یا توانایی‌ داشتن آن در یک ترتیب زمانی کوتاه، ایرانی است که احتمالا با مصونیت حتی بیشتری در خصوص اقدامات دیگر عمل خواهد کرد.»

او افزود: «بنابراین گفت‌وگوها در وین ادامه می‌یابد تا ببینیم آیا می‌توانیم به تعهد متقابل به برجام بازگردیم و ادامه خواهد یافت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.