وضعیت قرمز در بازار رمزارزها

تسلا پشت بیت‌کوین را خالی کرد

مدیرعامل شرکت تسلا با اشاره به افزایش سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و نقل‌وانتقال بیت‌کوین اعلام کرد که دیگر این ارز مجازی را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودروهای برقی خود قبول نمی‌کند.

شهروندآنلاین: انتشار خبری در خصوص تصمیم جدید مدیرعامل شرکت تسلا، سلبریتی دنیای فناوری، کافی بود تا اتفاق مهم در بازار رخ دهد و در زمانی بسیار اندک قیمت بیت‌کوین حتی تا ۱۲درصد کاهش یابد. بیت‌کوین در حالی به قیمتی در محدوده ۴۶ هزار دلار معامله می‌شود که بسیاری از معامله‌گران بر این عقیده بودند این رمزارز به زودی کانال ۶۰ هزار دلاری را فتح می‌‎کند. 

در پی ریزش قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بسیاری از ارزهای دیجیتالی نیز روندی کاهشی را تجربه کردند. با ریزش بیت‌کوین و سرمایه‌ بازار این ارزهای دیجیتالی به کمتر از یک تریلیون دلار کشیده شد. قیمت اتریوم نیز در همین محدوده زمانی بیش از ۷درصد افت کرد و رقم هایی کمتر از ۴ هزار دلار را به ثبت رساند. کمترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعته گذشته ۳۶۱۸ دلار بود و سایر ارزهای دیجیتال نیز تغییرات منفی را به ثبت رساندند و سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در شرایط کنونی به‌شدت کاهش یافته است. برخی ناظران بین‌‎المللی معتقدند با توجه به اینکه ارز دیجیتال «ایکس‌آرپی» ازجمله ارزهای دیجیتالی است که استخراج آن انرژی کمی می‌برد، ممکن است مورد توجه ایلان‌ ماسک قرار گیرد.

به گزارش اویل پرایس، کمتر از دو ماه پس از اینکه مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد که بیت‌کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودروهای برقی خود قبول می‌کند، ایلان ماسک حالا در تضاد کامل با گفته قبلی خود اعلام کرده دیگر این ارز مجازی را به رسمیت نمی‌شناسد.

ماسک با اشاره به افزایش سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و نقل‌وانتقال بیت‌کوین مخصوصاً زغال‌سنگ که بیشترین آلایندگی را دارد، در توییتر اعلام کرد که شرکتش نگران مقدار انرژی است که برای استخراج بیت‌کوین استفاده می‌شود.

استخراج و نقل و انتقال بیت کوین انرژی زیادی مصرف می‌کند. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد استخراج بیت‌کوین فقط در چین تا 2024 نیاز به 297 تراوات در ساعت انرژی دارد که معادل 5.4درصد از تولید گازهای آلاینده مربوط به برق در این کشور می‌شود؛ یعنی تولید 130 میلیون تن دی اکسید کربن.

ماسک اشاره کرد ارزهای مجازی ایده خوبی در بسیاری موارد هستند و آینده خوبی پیش رو دارند ولی ارزش آلوده‌کردن محیط زیست را ندارند.

او گفت که شرکت تسلا هیچ بیت‌کوینی نمی‌فروشد ولی هر زمان که استخراج این ارز مجازی آسیب کمتری به محیط زیست برساند، از آن برای نقل و انتقال‌ها استفاده خواهد کرد. در این بین، تسلا به دنبال استفاده از سایر ارزهای مجازی است که آلایندگی کمتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشند.

شرکت تسلا پس از خرید 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین در اوایل سال جاری میلادی یکی از بزرگ‌ترین عوامل نوسان قیمت این ارز مجازی بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.