واکسن بزن، یک‌میلیون دلار بگیر!

واکسینه‌شده‌های ایالت اوهایو در آمریکا بخت خود را برای دستیابی به یک‌میلیون دلار، بورسیه تحصیلی و ... می‌آزمایند!

مُرددها در تزریق واکسن کووید-19 در ایالات متحده، پای «لاتاری» را به برنامه واکسیناسیون این کشور باز کرده‌اند! به واکسینه‌شده‌ها در ایالت اوهایو این فرصت داده شده تا بخت خود را برای به‌دست آوردن یک‌میلیون دلار، بورس تحصیلی و … بیازمایند! البته اهدای پیراشکی و بلیت مسابقات ورزشی هم فراموش نشده تا شاید مشوقی باشد برای آنان که از واکسن گریزانند!

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: بی‌رغبتی و تردید نسبت به دریافت واکسن کووید-19 در ایالات متحده معضلی است که در برنامه واکسیناسیون این کشور اختلال ایجاد کرده و باعث شده مقامات دست به اقداماتی بزنند تا شاید بتوانند مردم را راغب به دریافت واکسن کنند!

چندی پیش، جیم جاستیس، فرماندار ایالت ویرجینیای غربی برای افراد بین ۱۶ تا ۳۵ سال، پاداشی ۱۰۰ دلاری برای واکسن‌زدن در نظر گرفت. قرار شد این افراد در صورت تزریق واکسن کرونا، اوراق بهادار به ارزش 100 دلار دریافت کنند!

حالا، ایالت اوهایو هم در آمریکا به  فکر راه‌اندازی لاتاری و جایزه‌دادن افتاده، آن هم یک‌میلیون دلار! علاوه بر این، به دادن بورس تحصیلی هم اندیشیده‌؛ همچنین پیراشکی و بلیت مسابقات ورزشی!

مقامات در این ایالت برای تشویق مردم به تزریق واکسن به قید قرعه به پنج نفر که واکسن کووید-19 تزریق کرده‌اند، یک‌میلیون دلار جایزه می‌دهند!

مایک دواین، فرماندار این ایالت گفت فقط  ساکنان بزرگسالی که واکسن کووید-19 تزریق کرده‌اند، واجد شرایط شرکت در  این قرعه‌کشی هستند.

مایک دواین، فرماندار اوهایو. منبع: CNN

دواین افزود این قرعه‌کشی هفته‌ای یک‌بار تا پنج هفته ادامه دارد و نخستین نوبت آن 26 ماه می خواهد بود. او گفت هزینه این جایزه از بودجه‌ای که دولت فدرال برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته، تأمین می‌شود.

ایالات متحده از نظر واکسیناسیون در جهان پیشتاز است و 58.7درصد از جمعیت بزرگسال آن در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

برنامه واکسیناسیون در مهار همه‌گیری کووید-19 در ایالات متحده بسیار موثر بود؛ کشوری که بیش از 32میلیون مورد ابتلا ثبت کرده که بالاترین میزان در جهان است.

هدف جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا واکسیناسیون 70درصد از بزرگسالان تا چهارم جولای، روز استقلال آمریکاست.

با این‌حال، هفته‌هاست روند واکسیناسیون در سراسر این کشور کُند است. مقامات تردید در تزریق واکسن در میان برخی آمریکایی‌ها را عامل این روند می‌دانند.

برای اقناع آنان که واکسن نمی‌زنند، هدایای چشمگیری از جمله پیراشکی، بلیت مسابقات ورزشی و جوایز نقدی در مناطق مختلف کشور ارایه می‌شود.

Credit…Phil Long/Associated Press

فرماندار ایالت اوهایو هنگام اعلام این طرح، در توییتر نوشت: «می‌دانم که ممکن است عده‌ای بگویند تو دیوانه شده‌ای دواین! ایده قرعه‌کشی میلیون‌دلاری تو، هدر دادن پول است! اما درواقع، در این دوره از پاندمی که واکسن به سهولت در اختیار هر کسی که می‌خواهد، قرار دارد، آنچه واقعا به هدر می‌رود جان‌هایی است که کووید-19 می‌گیرد.»

ایالت اوهایو همچنین برای ساکنان واکسینه‌شده زیر 18سال برنامه قرعه‌کشی راه انداخته است! اما به جای یک‌میلیون دلار، برای آنان بورسیه تحصیلی چهارساله در یکی از دانشگاه‌های ایالت اوهایو به عنوان جایزه تعیین شده است!

هفته گذشته، جو بایدن گفت دولت او در تلاش است تا بر «تردیدکنندگان در تزریق واکسن» پیروز شود. بخشی از این طرح شامل واکسیناسیون کودکان 12 ساله است.

روز دوشنبه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز استفاده از واکسن فایزر/بایون‌تک را برای نوجوانان 12 تا 15 سال صادر کرد.

دکتر جانت وودکاک، از مقامات FDA گفت که هدف از این اقدام «نزدیک‌شدن به بازگشتِ حالت طبیعی و پایان دادن به همه‌گیری است».

منبع: BBCNEWS

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.