انهدام باند سارقان مسلح طلافروش‌های تهران و باقرشهر

متهمان به سه سرقت مسلحانه طلافروشی‌ها و سرقت ناموفق طلافروشی باقرشهر تهران اعتراف کردند

اعضای باند سرقت مسلحانه طلافروشی‌های غرب استان تهران توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند که سرقت‌ها را به صورت دو به دو توسط دو باند جداگانه که همگی هم محلی و همشهری بودند، انجام داده‌اند.

28 مرداد ‌سال گذشته 4 مرد مسلح درحالی‌ که دونفر از آنها دو قبضه اسلحه کلاشینکف و یکی از آنها تبر به دست داشت، سوار بر خودروی پژو405 نقره‌ای در مقابل طلافروشی در بلوار اصلی باقرشهر توقف کردند. سارقان درحالی‌ که چهره‌های خود را پوشانده بودند، با اسلحه و تبر از خودرو پیاده شده و به سمت طلافروشی رفتند.

با اینکه سارقان سرقتی مرتکب نشده بودند، اما کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بلافاصله وارد عمل شدند. آنها تحقیقات برای شناسایی و سارقان مسلح را آغاز کردند.

سرقت 20 کیلو طلا

درحالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت با بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه‌ای که قبلا رخ داده شده بود، با سرقت‌های مشابهی مواجه شدند که عاملان سرقت دستگیر نشده بودند.

24 خرداد ‌سال گذشته طلافروشی در منطقه ملارد به سرقت رفته بود. حدود یک‌ماه بعد، 17 تیر همان ‌سال طلافروشی در بهارستان و درنهایت سومین سرقت 16 مرداد ‌سال 99 در اسلامشهر رخ داده بود. این‌بار نیز طلافروشی مورد سرقت مسلحانه مردان نقابدار قرار گرفته بود. طبق اطلاعات به دست آمده سارقان در این سه سرقت حدود 20کیلو طلا که تقریبا 20‌میلیارد تومان ارزش داشت را به سرقت برده بودند.

گرچه متهمان مسلح، صورتشان را پوشانده بودند اما شیوه و شگرد آنها برای سرقت‌ها شباهت زیادی داشت. همین موضوع نشان می‌داد که عاملان این سه سرقت، سارقان ناکام سرقت باقرشهر هستند.

سارقی سابقه‌دار

بررسی‌ها برای یافتن و شناسایی متهمان مسلح ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ردپای سارقی سابقه‌دار را به نام کیارش به دست آوردند. کیارش ‌سال 95 به اتهام سرقت مسلحانه صرافی در خیابان فردوسی توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شده بود.

کیارش پس از آزادی از زندان باندی را تشکیل داده و سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها را رقم زده بود. کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه تحقیقات دریافتند کیارش قصد سرقت مسلحانه از طلافروشی دیگری در شهرستان‌های قم یا تفرش را دارد.

دستگیری یکی از متهمان

با مشخص‌شدن این موضوع بلافاصله کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. آنها پس از هماهنگی‌های قضائی راهی شهرستان قم شدند. آنها در عملیاتی ضربتی و ویژه موفق شدند یکی از متهمان این پرونده را بازداشت کنند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم جوان نیز یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه کلت‌کمری به همراه تعداد 10 تیغه خشاب و 500 تیر فشنگ جنگی کشف شد. همچنین دو خودروی پژو207 و پژو405 متعلق به سارقان که پلاک جعلی روی آنها نصب شده بود نیز، در مخفیگاه متهم جوان کشف شد.

شاهرخ، متهم دستگیرشده در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد. او به مأموران گفت: «قرار بود طلافروشی را در شهرستان تفرش سرقت کنیم که همان روز سرقت توسط کارآگاهان در مخفیگاهش دستگیر شدم.»

زندگی در کوهستان

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند هویت سایر اعضای باند را شناسایی کنند. مردان مسلحی که پس از اطلاع از شناسایی‌شدن‌شان توسط پلیس، راهی کوهستان‌های استان‌های غربی کشور شده و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بودند.

در ادامه تحقیقات سایر اعضای این باند دستگیر شدند. مشخص شد دو متهم دیگر این پرونده به خاطر درگیری مسلحانه در دو پرونده جداگانه بازداشت و در زندان یکی از شهرستان‌های غربی کشور به سر می‌برند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «با دستگیری چهارنفر از اعضای این باند، متهمان به سه سرقت مسلحانه طلافروشی‌های غرب استان تهران و سرقت ناموفق طلافروشی باقرشهر تهران اعتراف کردند. آنها مدعی شدند که سرقت‌ها را به صورت دو به دو توسط دو باند جداگانه که همگی هم محلی و همشهری بودند، انجام داده‌اند. بدین ترتیب راز سرقت‌های مسلحانه طلافروشی‌ها با دستگیری اعضای اصلی این دو باند از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت برملا شد. همچنین چندین سلاح نیز از متهمان کشف شد. درحال حاضر تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند، کشف سلاح‌ها، تجهیزات ممنوعه و همچنین اموال مسروقه از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.