کدخدایی: امسال جشنواره ثبت‌نام نداشتیم!

رویدادهای روز چهارم ثبت‌نام چه بود؟

پوشش متفاوت یکی از داوطلبان حاضر و شباهت آن به لباس شخصیت «حاجی فیروز» سبب جلب توجه خبرنگاران شد و این شهروند هدف از حضور و ثبت‌نام خود در انتخابات را افزایش سرانه شادی و نشاط در کشور اعلام کرد.

شهروندآنلاین: فردا آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان است و تاکنون چهره‌هایی چون سردار حسین دهقان وزیر پیشین دفاع، سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا، محمدحسن نامی وزیر پیشین ارتباطات، وهاب عزیزی، محمد زارع فومنی فعالان حزبی، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب‌رئیس مجلس، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، حسن سبحانی نماینده اسبق مجلس، محمد شریف ملک‌زاده رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین، قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، محمود صادقی نماینده پیشین مجلس، علی مطهری نماینده پیشین مجلس، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمدرضا صباغیان، علیرضا افشار، فریدون عباسی، شاهین محمد صادقی و مصطفی تاجزاده از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی هستند که داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند.

ثبت‌نامی‌های متفاوت

وزارت کشور روز چهارم ثبت‌نام را با حضور شهروندان عادی آغاز کرد. داوطلبی با مدرک دکتری فقه و حقوق می‌گوید برای ساماندهی کشور آمده است و شهروند ۷۰ساله دیگری در صورت ریاست‌جمهوری کاری خواهد کرد که کسی جرأت فکرکردن به کار خلاف را نداشته باشد.

پوشش متفاوت یکی از داوطلبان حاضر و شباهت آن به لباس شخصیت «حاجی فیروز» سبب جلب توجه خبرنگاران شد و این شهروند هدف از حضور و ثبت‌نام خود در انتخابات را افزایش سرانه شادی و نشاط در کشور اعلام کرد. داوطلب جوان دیگری که خود را کارمند جهاد کشاورزی معرفی کرد، پیش از ثبت‌نام دلیل مشکلات کنونی کشور را بی‌مشکل‌بودن جوانان اطراف مسئولان دانست.

سیدوحید خوانساری، استاد دانشکده عمران شعار دولتش را کار اعلام کرد و خطاب به داوطلبان ثبت‌نام گفت وقتی که من هستم شما چرا ثبت‌نام می‌کنید!

فرد دیگری چون نامزد مطلوب خود را میان گزینه‌ها پیدا نکرده بود، خود داوطلب انتخابات شد. داوطلب دیگر خود را ایده‌پرداز و محقق معرفی کرد و گفت: «شعارم جشن تا بهروزی تا پیروزی و فاصله‌گرفتن از جنگ و تنش‌ها و اختلاف‌هاست. کارمند اداره مالیات با شعار اقتصاد پویا تعامل جهانی و رفاه عمومی و کارمند وزارت نیرو با شعار برنامه کارآمد، در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کردند.»

دیگر داوطلب دیروز ثبت‌نامی خانم جوانی بود که با وجود آگاهی از ردصلاحیتش دلیل حضور و ثبت‌نام خود را رساندن صدای دامداران و عشایر کشور به مسئولان اعلام کرد. علیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد. حسین هادی پورشاغل در سازمان گسترش صنایع ایران در چهارمین دوره ثبت‌نام خود در انتخابات ریاست‌جمهوری شعار رفع مشکلات معیشتی مردم را انتخاب کرده بود.

دانشجوی ۲۲ساله حقوق شعار خود را دیده‌شدن در جامعه اعلام و تأکید کرد که حقوقدان است و قصد مناظره با حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی را دارد.

کدخدایی: امسال جشنواره ثبت‌نام نداشتیم

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان بعدازظهر امروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و بعد از بازدید از مراحل فرآیند ثبت‌نام داوطلبان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او با بیان اینکه امسال شاهد جشنواره ثبت‌نام نبودیم، گفت: «بر اساس آمار ارایه‌شده، ثبت‌نام افرادی که شرایط اولیه را نداشته‌اند،  خیلی کم شده است. ما در شورای نگهبان مصر هستیم کسانی که واجد شرایط هستند، حتما شرکت کنند تا مردم برای انتخاب گزینه‌های خود تنوع بیشتری در اختیار داشته باشند.»

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: «کسانی که شرایط اولیه را ندارند، هرچه کمتر مراجعه کنند یا مراجعه نکنند، بهتر است؛ چون ملاک ما در بررسی نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.