یحیی بالاخره دربی را فتح کرد

شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی در دربی گام بلندی به سوی پنجمین قهرمانی متوالی خود برداشتند

پرسپولیس در یک بازی پربرخورد که لحظات پایانی آن به جنجال هم کشیده شد، توانست استقلال را از پیش رو بردارد.

پرسپولیس پس از روند خوبی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشت، در دیدار اخیرش مقابل سپاهان نیز تا لحظات پایانی با یک گل پیش افتاده بود، اما در نهایت به تساوی یک‌بر‌یک رضایت داد تا با توقف در اصفهان به استقبال دربی بیاید. در آن سوی میدان شاگردان فرهاد مجیدی نیز نمی‌خواستند بازنده این بازی بزرگ باشند و شانس قهرمانی را از دست بدهند و به همین خاطر نهایت تلاش خود را برای کسب پیروزی به‌کار گرفتند که البته بی‌نتیجه بود. دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفته بیست‌وسوم مسابقات لیگ برتر از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار شد؛ دیداری که در نهایت با تک‌ گل آل‌کثیر به پایان رسید.

پرسپولیس با ترکیب حامد لک، سیامک‌نعمتی(46 فرشاد فرجی)، وحید امیری، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا( 46میلاد سرلک)، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو (82 علی شجاعی) و عیسی آل‌کثیر و سرمربیگری یحیی گل‌محمدی به زمین رفت و رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند(60 شیخ دیاباته)، سیاوش یزدانی، عارف غلامی(90 محمد دانشگر)، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور(80 داریوش شجاعیان)، مهدی قائدی، ووریا غفوری، ارسلان مطهری(90 آرمان رمضانی) و هرویه میلیچ(60 فرشید اسماعیلی) هم در ترکیب استقلال بازی کردند.

بازی در نیمه نخست با وجود موقعیت‌های کم‌تعدادی که دو تیم داشتند، بدون گل به پایان رسید، اما در دقیقه 55 وحید امیری با حرکت سریع تا پشت محوطه جریمه استقلال پیش رفت که پاس در عرض او را شهریار مغانلو با مهار توپ و شوت روی پای زمینی زد تا در ادامه دفع رشید مظاهری مقابل پای عیسی آل‌کثیر بیفتد و با ضربه بغل پا گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند.

در ادامه فرهاد مجیدی با تعویض‌های هجومی خود سعی کرد تا استقلال هرطور شده بازنده این بازی نباشد، اما تلاش زیاد آبی‌ها به ثمر ننشست. اتفاق مهم در لحظات پایانی بازی هم درگیری شدید بین بازیکنان دو تیم بود که البته به اخراج فرشاد فرجی، بازیکن پرسپولیس و بهزاد غلامپور، مربی استقلال انجامید.

پرسپولیس با این پیروزی 45 امتیازی شد و به صدر جدول لیگ برتر رفت و استقلال با این شکست 34 امتیازی باقی ماند تا عملا از کورس قهرمانی باز بماند. با این پیروزی، گل‌محمدی برای اولین بار در دربی‌ها به پیروزی رسید و موفق شد با هدایت تیمش استقلال را شکست بدهد. مجیدی نیز برای اولین بار باخت در دربی را تجربه کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.