روز جنجالی ثبت‌نام فرا رسید

حاشیه‌های روز آخر ثبت‌نام

تا پایان روز چهارم ثبت‌نام ۳۰۴ نفر از شخصیت‌های سیاسی، نظامی، مسئولان کنونی و سابق و نیز شهروندان عادی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم شدند

شهروند آنلاین: پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح امروز-شنبه- در تالار بزرگ وزارت کشور آغاز شده است. آخرین مهلت ثبت‌نام ساعت 18 امروز است و از این حیث روز مهمی برای داوطلبان رسمی و احتمالی انتخابات برای اعلام داوطلبی است.

پرونده ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری امروز بسته خواهد شد تا بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، شورای نگهبان مسئولیت بررسی مدارک و صلاحیت بیش از ۳۰۰ نفر از داوطلبان را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس اعلام «سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور تا پایان روز چهارم ثبت‌نام ۳۰۴ نفر از شخصیت‌های سیاسی، نظامی، مسئولان کنونی و سابق و نیز شهروندان عادی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم شدند. به نظر می‌رسد با تأکید موسوی مبنی بر عدم تمدید فرصت ثبت‌نام امروز، تالار وزارت کشور روز پرهیاهو و مهمی را تجربه خواهد کرد.

تاکنون چهره‌هایی چون سردار «حسین دهقان» وزیر پیشین دفاع، سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا، محمدحسن نامی وزیر پیشین ارتباطات، وهاب عزیزی، محمد زارع فومنی فعالان حزبی، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب‌رئیس مجلس، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، حسن سبحانی نماینده اسبق مجلس، محمد شریف ملک‌زاده رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین، قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمدرضا صباغیان، «علیرضا افشار» فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج، فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، «سید مصطفی تاجزاده» فعال اصلاح طلب و معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات، شاهین محمد صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی هستند که تا روز چهارم ثبت‌نام داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

محسن هاشمی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور، به صورت رسمی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد. او پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: «در دولت خود منش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که همان تنش‌زدایی است را در دستور کار خود قرار خواهم داد.»

علی لاریجانی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی هم در اولین دقایق آخرین روز ثبت‌نام در محل ستاد انتخابات حضور یافت و داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد. او پس از ثبت‌نام در نشست خبری خود با تأکید بر اینکه صحنه بین‌المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی‌گیرد، تصریح کرد: «رونق مدیریت صحنه بین‌المللی و انقلابی عمل‌کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورها دربیاوریم و نه اینکه در داخل شعار دهند و ما نفت را با زحمت بفروشیم ولی پول آن در حساب‌های خارجی بلوکه شود.»

مسعود پزشکیان داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس به همراه دخترش با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. او در پاسخ به پرسشی درباره احتمال انصراف از نامزدی به نفع شخص خاصی گفت: «اگر در جبهه اصلاحات آن هم اصلاحات به معنای وحدت، هم‌صدایی و همدلی، نیروهایی که هستند به صحنه بیایند، در نهایت آن نظر مردم است که تعیین‌کننده است. 🔹اگر اقبال به فردی بیشتر از نفر دیگری باشد، باید به نفع آنکه رأیش بیشتر است، کنار رفت.»

آخوندی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

عباس آخوندی وزیر پیشین راه‌وشهرسازی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

وزیر اقتصاد پیشین داوطلب انتخابات شد

سید شمس‌الدین حسینی وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی و نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

بیانیه انتخاباتی حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی منتشر شد

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار حجت‌الاسلام «ابراهیم رییسی» رئیس قوه‌قضائیه با صدرو بیانیه‌ای داوطلب انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شد. در بیانیه حجت‌الاسلام رئیسی آمده است: نتیجه انتخابات باید «تحول» واقعی یعنی بازگرداندن امید و نشاط به زندگی مردم باشد. در پایان از همه گروه‌ها، محرومان و دردکشیدگان،دانشگاهیان، حوزویان، نخبگان، جوانان عزیز و آحاد جامعه که مطالبه حضور اینجانب را داشتند و همه آنانی که خواستار تغییر وضع موجود هستند، برای هم‌سنگری و کمک به خلق مشارکت حداکثری تأکید می‌نمایم و یقین دارم که به فضل خداوند آینده‌ای بسیار روشن و چشم‌اندازی بسیار زیبا و دلنشین در انتظار ملت صبور و شکور و شایسته ایران اسلامی است.

دبیر شورای علی فضای مجازی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

«سید ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای علی فضای مجازی روز پایانی ثبت نام انتخابات با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. فیروزآبادی پس از ثبت نام با اشاره به اینکه به پلتفرم های داخلی معتقد هستم؛ گفت: «به طور عام هیچ وقت از فیلرتینگ دفاع نکردم معتقدم باید در فضای مجازی همانند فضای فیزیکی حدود و قلمرو ایران و ایرانیت و انقلاب اسلامی مشخص باشد. به پلتفرم هایی که نسبت به ما تعهدی ندارند و سایت ها و عکس هایی را حذف می کنند؛ اعتقاد نداریم اما در عین حال کشور نمی تواند بدون پلتفرم خارجی باشد. تا اینستاگرام داخلی نداشته باشیم معتقد به فیلتر اینستاگرام نیستم.

کواکبیان داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد

مصطفی کواکبیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

عزت الله ضرغامی: با باستی هیلزهای لعنتی مبارزه خواهم کرد

«سید عزت الله ضرغامی» رییس پیشین صدا و سیما در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. اصرار خبرنگاران به ضرغامی برای نشان دادن صفحه نخست شناسنامه خود به رسم  داوطلبان دیگر، با امتناع وی روبرو شد. وی در بیانیه پس از ثبت نام زدن زیر میز را مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، ناکارآمدی، اشرافیگری، انحصار، آقازادگی، تبارسالاری، خاصه‌خرجی، پنهان‌کاری، خستگی و بی‌انگیزگی، تکبر و فخرفروشی، تملق و چاپلوسی، فاصله‌ی طبقاتی و انواع باستی‌هیلزهای لعنتی! دانست و تاکید کرد: به فضل خدا می‌آییم تا با همت و انگیزه و نیت خدایی جوانان گمنام اما کارشناس و خردمند و با عقلانیت ایرانی اسلامی و تجربه‌ی برآمده از دانش جهانی و روزآمد، این وضعیت دل‌آشوب‌کننده را بر هم زده و ایران بزرگ را به اعتلا و اوج معهود خویش و باور خود و ایمان به سرشت تابناک و عظیم شهیدان برسانیم.

جهانگیری: آبرو و تجربه‌ام متعلق به ملت است

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. جهانگیری در بیانیه اعلام حضور خود در انتخابات تصریح کرد: قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبههٔ ‌اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی ‌تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم، با آگاهی از شرایط دشوار امروز کشور و سردی‌ها و کناره‌گزینی‌ها وارد این میدان می‌شوم و از هیچ تلاش و اقدامی، تا آن‌جا که ارزش ها و هویت‌ اصلاح‌گرانه‌ام را تهدید نکند،‌ دریغ نمی‌کنم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.