کیوسک؛ 15 می

گاردین، واشنگتن‌پست، نیویورک‌تایمز

رخدادهای نوار غزه و کودکی بی‌تاب که شاهد خاکسپاری برادر است، صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی را تسخیر کرده است.

گاردین

گاردین با تیترِ «نخست‌وزیر: نوع جدید، ممکن است پایان‌یافتن محدودیت‌ها را به تأخیر بیندازد» از ویروس کرونای هندی گفته که تهدیدی است برای پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در انگلیس و ممکن است آن را به تأخیر بیندازد. قرار است محدودیت‌های کرونایی از 17 می در انگلیس کاهش یابد.

گاردین گزارش داد نخست‌وزیر اعتراف کرده است که «رقابت بین برنامه واکسن ما و ویروس ممکن است بسیار شدیدتر شود». جانسون همچنین اعلام کرده است که ارتش برای کمک به پیشبرد واکسیناسیون به نقاط مختلف می‌رود.

تصویر اصلی گاردین با عنوان «چهره جنگ» کودکی گریان را در مراسم خاکسپاری برادرش در غزه نشان می‌دهد؛ محمود تولبا در حمله هوایی اسراییل جانش را از دست داد. این روزنامه می‌گوید خشونت در این درگیری در حال افزایش است و این در حالی است که مردم غزه از خانه‌های خود فرار می‌کنند و نیروهای اسراییلی این سرزمین را از هوا، دریا و زمین می‌کوبند.

واشنگتن‌پست

واشنگتن‌پست بر نوار غزه و حملات اسراییل در این منطقه متمرکز است با تیتر «حمله اسراییل به تونل‌های حماس در غزه».

تصویر اصلی این روزنامه هم مانند «گاردین» غم سنگین برادر را در فراق برادر نشان می‌دهد. «محمود تولبا» نوجوانی پانزده‌ساله در حمله هوایی اسراییل جان باخت و برادرش روز جمعه، در مراسم تشییع جنازه او در غزه بی‌تابی می‌کند.

تیتری دیگر در صفحه نخست، درباره اطلاعیه جدید استفاده از ماسک است که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در آمریکا روز پنجشنبه صادر کرد: «رهنمود جدید ماسک باعث سردرگمی شده است».

بر اساس اعلام CDC، کاملا واکسینه‌شده‌ها در آمریکا می‌توانند بدون استفاده از ماسک در بیشتر فعالیت‌هایی که در مکان‌های داخلی و سرپوشیده انجام می‌شود، شرکت کنند.

با تیترِ «بایدن می‌خواهد بر چین تمرکز کند. خاورمیانه اندیشه‌های دیگری دارد» واشنگتن‌پست توضیح می‌دهد که بایدن، رئیس‌جمهوری، تصور روشنی دارد که سیاست خارجی آمریکا باید برای پیروزی در قرن بیست‌ویکم با چین رقابت کند. در عوض، بایدن و دستیارانش چند روز گذشته، با تب‌وتاب در تلاشند تا فوران خشونت در اسراییل و نوار غزه را کنترل کنند.

نیویورک‌تایمز

وضعیت این روزهای نوار غزه حاکم بر صفحه نخست نیویورک‌تایمز است. تیترِ «موج خروشان خشونت، صداها برای آرامش در اسراییل را خفه می‌کند» از «حملات در کرانه باختری همزمان با افزایش تهدیدها در درگیری‌های غزه» می‌گوید. این روزنامه گفته است نشانه‌ها حاکی از آن بود که حماس و مقامات اسراییل در میان درخواست‌های جهانی برای صلح، آماده بحث درباره آتش‌بس بودند.

تصویر اصلی این روزنامه هم نیروهای رژیم صهیونیستی را در مرز غزه نشان می‌دهد با این توضیح: «نیروهای زمینی اسراییل روز جمعه در منطقه‌ای در نزدیکی مرز با غزه حضور داشتند. با افزایش خشونت و آشوب در منطقه، حملات موشکی حماس ادامه یافت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.