شگرد عجیب سارقان برای سرقت فرش‌های نفیس

18 تخته فرش نفیس هدف دزدی مجرمان خشن پایتخت شد

سارقان 18 تخته فرش و تابلو فرش نفیس که با شگردی خاص نقشه سرقت را اجرا کرده بودند، بازداشت شدند.

هفدهم اسفند سال گذشته سرقت از بازار فرش فروش ها در بازار تهران به کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران اعلام شد.

سرایدار پاساژ که دست و پاهایش با طناب از سوی سارقان بسته شده بود در تحقیقات به ماموران گفت: «ساعت حدود 3 بامداد زنگ پاساژ زده شد. یک نفر خود را پلیس معرفی کرد. 2 نفری که همراه وی بودند، مدعی شدند سارقی به سمت پاساژ فرار کرده است. از آنجایی که یکی از آنان لباس پلیس به تن داشت، تصور کردم واقعا پلیس است. برای همین در را باز کردم. اما به محض باز شدن در، به سمتم حمله ور شدند و دست و پای مرا بستند. آنها 18 تخته فرش و تابلو فرش را از داخل پاساژ سرقت کردند.»

کارشناسان ارزش ریالی تخته فرش های سرقتی را 6 میلیارد ریال برآورد کردند. در بررسی از جغرافیای محل سرقت، مشخص شد که متهمان 5 نفر هستند. دو همدست متهمان داخل خودروی پژو 405 نوک مدادی به انتظار سایر همدستانشان بوده اند.

با توجه به مخدوش بدون شماره پلاک خودرو کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند شماره پلاک اصلی خودروی متهمان را بدست آوردند.

هویت مالک خودرو شناسایی و چهره وی با چهره سارقان تطبیق داده شد. با زیر نظر گرفتن مالک خودرو، 4 همدست دیگر وی نیز شناسایی شدند. آنها در عملیاتی ویژه هر 5 متهم دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه “احمد نجفی” کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.