هیچ توافقی انجام نمی شود مگر اینکه همه شرایط اتفاق بیفتد

خطیب‌زاده: موضوعی به نام توافق اولیه در مذاکرات وین وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه موضوعی به نام توافق اولیه در مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد، گفت: درصد قابل توجهی از مسائل باقی‌مانده در کارگروه‌های سه گانه تکمیل شده و درصدی هم به تصمیمات سیاسی نیاز دارد

سعید خطیب زاده در نشست خبری با بیان اینکه امیدوارم به زودی آرمان بلند فلسطین تحقق یابد و شاهد آزادی فلسطین باشیم، روز ارتباطات و روابط عمومی به فعالان رسانه‌ای تبریک گفت.

وی با اشاره به تحولات حوزه دپیلماسی در هفته گذشته گفت: حوزه سیاست خارجی هفته گذشته شاهد تحولات و اقدامات مهمی بود که بخشی از آن به تحولات در سرزمین اشغالی و برخی در منطقه و حوزه روابط خارجه ایران برمی گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: وزیر امور خارجه دوشنبه گذشته با همتای عراقی درباره تحولات عراق و سرکنسولی ایران در کربلا گفتگو کرد. علاوه بر گفتگو‌های سران کشور‌ها با یکدیگر، ظریف با همتای ترکیه‌ای خود صحبت کردند و پیامی منتشر کردند.

خطیب زاده افزود: روز چهارشنه هم نشستی با کمیته ملی المپیک و دیداری با آقای صالحی داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد تا وزارت خارجه برای موفقیت کمیته در توکیو کمک کند.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به سوریه گفت: آقای ظریف هفته قبل به سوریه برای موضوعات دو جانبه و انتخابات پیش روی این کشور و تحولات فلسطین انجام شد و ایشان در این سفر در دیدار با گروه‌های فلسطینی حاضر در سوریه بر حمایت همه جانبه ایران از مقاومت سوریه تاکید کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به سفر ظریف به اروپا گفت: سفر اروپایی وزیر امور خارجه پنج شنبه با سفر به اسپانیا آغاز شد و دراین سفر غیر از دیدار با همتای خود با وزیر اقتصاد این کشور هم تبادل نظر کرد.

خطیب زاده ادامه داد: با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در نشست کنفرانس اضطراری مجازی وزیران خارجه کشور‌های اسلامی گفت: ایشان دیروز وارد رم شدند و امروز هم با مقامات واتیکان دیدار داشتند و بعد هم با مقامات ایتالیا دیدار خواهند کرد. جلسات کمیسیون دو جانبه در وین پیگیری شده است و ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: منتظر هستیم در صورت لزوم کمیسیون مشترک جلسه‌ای در وین داشته باشد.

خطیب زاده در پاسخ به ایرنا درباره توافق اولیه با ۱+۴ گفت: هنوز گفتگو‌ها ادامه دارد هر سه کارگروه کار‌های خود را انجام دادند. درصد قابل توجهی از مسائل باقیمانده در این کارگروه تکمیل شده درصدی هم به تصمیمات سیاسی نیاز دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: موضوعی به نام توافق اولیه وجود ندارد هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد مگر اینکه همه شرایط اتفاق بیفتد.

سعید خطیب زاده با اشاره به توافق رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: توافق این بود که فیلم ها را ضبط کنند اما در اختیار آژانس قرار نگیرد و این تصمیم داخلی بود و این امکان وجود دارد در یک ماه این فیلم‌ها پاک شود. مهم این است آژانس بین المللی انرژی اتمی از همان زمان مصوب مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی ندارد.

به گفته خطیب زاده اینکه ما به این توافق ادامه بدهیم هم نقض قانون مجلس نخواهد بود. چرا که قرار شد در صورت رسیدن به توافقی در وین، فرجه ای به آژانس داده شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.