آمادگی هلال احمر برای کمک به تزریق واکسن کرونا

دکتر همتی مطرح کرد:

جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر صبح امروز، بیست‌وهفتم اردیبهشت، با حضور رئیس، دبیرکل و اعضای شورای معاونین در ساختمان صلح برگزار شد.

 دکتر کریم همتی صبح امروز دوشنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت، در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: «آنچه که به عنوان توفیقات یک سیستم در نظر گرفته می‌شود به‌خصوص در یک سازمان بین‌المللی مثل جمعیت هلال احمر، مرهون زحمات روابط عمومی و انعکاس مناسب آن در سطح جامعه است و امیدواریم همه حوزه‌ها  با بهره‌گیری از این توان خوب، شاهد معرفی زحمات همکاران در سراسر کشور باشیم و بتوانیم از این جایگاه خوب و مناسب برای انعکاس اخبار و زحمات و  فعالیت‌های خود استفاده کنیم.»

او به بخش مغفول‌مانده انعکاس اخبار بین‌المللی، اشاره کرد و افزود: «در بخش بین‌المللی هم فعالیت‌های جمعیت هلال احمر چشمگیر و لازم است تا با تعامل میان معاونت امور بین‌الملل با روابط عمومی، این اقدامات، انعکاس داده شود.»

انعکاس گسترده اقدامات جمعیت هلال احمر در هفته هلال

دکتر همتی با بیان اینکه در هفته هلال احمر اقدامات این جمعیت به خوبی منعکس شد، تصریح کرد: «در هفته هلال احمر اقدامات این جمعیت به لطف خداوند و همکاری حوزه‌ها به خوبی منعکس شد، برنامه‌های خوبی برای اجرا در این هفته در نظر گرفته شد که بیشترین انعکاس در روز دوشنبه و با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری بوده است. جا دارد از همه همکارانم در سراسر کشور که در این هفته بخشی از کارهایی که انجام دادند را به مردم معرفی کردند تقدیر و تشکر کنم.»

به گفته او لازم است همه همکاران این آمادگی را داشته باشند تا در طول سال چندین مرتبه برنامه‌هایی همچون برنامه‌های هفته هلال را اجرا کنند و بتوانیم با همراهی همکاران انعکاس خوبی از فعالیت‌ها داشته باشیم.

تأکید بر لزوم مستندسازی اقدامات هلال احمر

دکترهمتی با تأکید بر امر مستندسازی در انجام امورات محوله بیان کرد: «مستندسازی کارهای انجام‌شده از سوی همکاران در جمعیت هلال احمر امری بسیار مهم و ضروری است. لازم است در این زمینه همکاران، عملکردی یک ساله از فعالیت‌های حوزه مربوط به خود داشته باشند و این کار لازم است در همه حوزه ها انجام شود. حوزه دبیرکل و خزانه‌داری جمعیت هلال احمر هم گزارشی از اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته آماده کنند تا کارنامه خوبی را از عملکرد خود ارایه دهند.»

ابلاغ نامه از حوزه دبیرکل برای عدم استفاده‌ از امکانات هلال احمر برای تبلیغات کاندیدا

رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه به حراست جمعیت هلال احمر دستور داد تا نظارت لازم مبنی بر عدم استفاده از خودروها یا لباس فرم هلال احمر برای حضور در کمپین‌های انتخاباتی را داشته باشد و با افراد خاطی برخورد شود. در این زمینه لازم است تا از سوی دبیرکل جمعیت هلال احمر نامه‌ای به همه استان‌ها ابلاغ شود.

اعلام آمادگی برای تزریق واکسن کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: «سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر زحمات فراوانی برای واردات واکسن کشیده است. واردات واکسن یک کار گروهی است که رئیس‌جمهوری، معاون برنامه و بودجه، وزارت امورخارجه، رئیس بانک مرکزی، وزارت بهداشت و هلال احمر در آن سهیم هستند.»

او اضافه کرد: «تزریق واکسن مرگ‌ومیرهای ناشی از این بیماری را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد که با واردات میلیونی واکسن این اقدام روند رو به رشدی گرفته است.»

دکترهمتی با اشاره به اعلام آمادگی هلال احمر برای تزریق سریع‌تر واکسن کرونا اظهار داشت: «در زمینه تزریق واکسن کرونا هم ما دو بار اعلام آمادگی کردیم که جمعیت هلال احمر با توجه به امکاناتی که برای واکسیناسیون حجاج در اختیار دارد می‌تواند به کمک وزارت بهداشت آمده و تزریق واکسن را سرعت ببخشد، البته تحقق این مهم به تدابیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازمی‌گردد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.