جودوی ایران بازهم منتظر روی خوش دادگاه CAS

تنها جودوکار المپیکی ایران امیدوار است با وجود محرومیت 4ساله، در توکیو روی تاتامی برود

فدراسیون جودوی ایران در ادامه پرونده پیچیده و طولانی خود با فدراسیون جهانی، بار دیگر به دادگاه بین‌المللی ورزش پناه برده است.

بعد از مسابقات قهرمانی جهانی 2019 در ژاپن بود که جودوی ایران با رأی صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی تعلیق دایم شد. به همین دلیل بلافاصله فدراسیون جودوی ایران، پرونده‌ای را در دادگاه حکمیت ورزش تشکیل داد و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در نهایت دادگاه حکمیت ورزش رأی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، مبنی بر تعلیق نامحدود با قبول پیش‌شرط را ابطال و پرونده را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارجاع کرد.

بعد از اعلام رأی دادگاه حکمیت ورزش و رفع تعلیق دایم، مسئولان فدراسیون جودوی ایران رایزنی‌های فراوانی را انجام دادند تا اینکه تیم ملی جودوی ایران توانست در فروردین‌ماه سال‌جاری در مسابقات جودوی قهرمانی آسیا(قرقیزستان) شرکت کند. در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا دیدار رسمی رئیس فدراسیون ایران با رئیس فدراسیون جهانی جودو انجام شد که ویزر مجددا بر اجرای پیش‌شرط تعیین‌شده‌ای که مغایر با منشور المپیک بوده و قبلا توسط دادگاه حکمیت ورزش باطل اعلام شده بود، اصرار داشت.

بار دیگر و بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بدون دعوت از حضور نمایندگان ایران به 4سال محرومیت جودوی ایران رأی داد. با توجه به تصمیمات اخیر فدراسیون جهانی، مسئولان فدراسیون جودوی ایران اعلام کردند طی هماهنگی‌های لازم و جلسات مشترک با مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و مشاوره با وکلای مجرب ورزش به این نتیجه رسیدند که در فرصت باقی‌مانده برای احقاق حق قانونی جودوی ایران باز هم در دادگاه حکمیت ورزش بر علیه این رأی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو که غیرمنطبق با موازین حقوقی است، پرونده‌ای تشکیل دهد.

حالا با توجه به اینکه جودوی ایران یک سهمیه المپیک هم کسب کرده، بار دیگر چشم امید اهالی این رشته به دادگاه CAS خواهد بود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.