غیرنظامیان هزینه وحشتناکی می‌پردازند

بیانیه کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ درباره حوادث غزه

ما در ارتباط و گفت‌وگو با تمام طرفین درگیری، شرکای مان هستیم و پاسخ پزشکی خود در غزه را افزایش داده‌ایم. در چنین شرایطی، دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان مورد نیاز از ارزشی حیاتی برخوردار است.

فابیزیو کاربونی، مدیر منطقه خاورمیانه و نزدیک کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اصابت راکت به اسراییل و حملات هوایی به غزه حاکی از افزایش خطرناک سطح تنش و خشونت مشاهده شده در روزهای اخیر در قدس و از جمله شهر قدیمی آن است. واضح است که این چرخه خشونت عواقب سنگینی برای جمعیت غیرنظامی در اسراییل و سرزمین‌های اشغالی و همچنین در منطقه خواهد داشت.»

بدین‌وسیله کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ تقاضای اضطراری برای خویشتنداری و تنش‌زدایی صادر می‌کند. هر دقیقه ادامه این چرخه خشونت، خطری برای زندگی مردم، خانه‌هایشان، خدمات مدنی و زیرساخت‌هایی نظیر مدرسه و بیمارستان است که مردم به آنها وابسته‌اند.

به تمام طرفین درگیری یادآور می‌شویم که اصول هدایت درگیری‌ها باید مورد احترام باشد، برای مثال حملات مستقیم و بدون تفکیک علیه غیرنظامیان براساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است. حملات می‌بایست متناسب باشند و همه اقدامات احتیاطی ضروری برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان باید انجام شود.

در صورت عدم رعایت حقوق بین‌المللی بشردوستانه، خشونت‌های مسلحانه در مناطق جمعیتی متراکم، خواه ناخواه منجر به هزینه‌های انسانی غیرقابل تحمل می‌شود.

ما در ارتباط و گفت‌وگو با تمام طرفین درگیری، شرکای ما در منطقه هستیم و پاسخ پزشکی خود در غزه را افزایش داده‌ایم. در چنین شرایطی، دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان مورد نیاز از ارزشی حیاتی برخوردار است و ما بر خواست خود برای حرکت ایمن و بدون مانع آمبولانس‌ها و کارکنان و داوطلبان جمعیت‌های ملی برای انجام فعالیت‌های نجات‌بخش آنها تأکید می‌کنیم.

ما اقلامی را برای درمان زخمی‌های ناشی از رویارویی‌های خشونت‌بار در شهر قدیمی قدس و پشتیبانی از هلال‌احمر فلسطین اهدا کرده‌ایم، درحالی که آنها مشغول درمان و انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها هستند.

حقیقت این است خانواده‌هایی که باید در حال برنامه‌ریزی جشن‌ها و دورهمی‌ها باشند، اکنون با افق چرخه‌ای جدید از درد و ترس روبه‌رو شده‌اند. به‌ خاطر آنها و حفظ سلامتی‌شان، اکنون نیاز به خویشتنداری است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.