میثاقی و مواجهه همیشگی با چالش عادل‌نبودن!

مجری فوتبال برتر بار دیگر تحت شدیدترین انتقادها قرار گرفته است

محمدحسین میثاقی این روزها فشار زیادی را تحمل می‌کند؛ بسیاری از تیم‌های لیگ‌برتر و هواداران‌شان به سمت او حمله کرده‌اند.

محمدحسین میثاقی از روزی که روی صندلی مجری‌گری فوتبال برتر نشست، تا همین امروز هرگز رنگ آرامش را به خود ندیده است. این مجری جوان در روزهای آغازین حضورش در برنامه فوتبال برتر مورد اتهام قرار گرفت که جای عادل فردوسی‌پور استاد خودش نشسته و نباید چنین مسئولیتی را قبول می‌کرده است.

در روزهایی که برنامه نود در یک تصمیم ناگهانی و یکشبه به تعطیلی کشیده شد و عادل فردوسی‌پور نیز به کنج خانه رفت، شاید تصور اینکه گزارشگر اول نود و عصای دست عادل برنامه‌ای جدید با همان ماهیت را روی آنتن شبکه سوم سیما ببرد، برای مخاطبان سخت بود.

آن روزها هجمه‌های سنگینی علیه میثاقی ایجاد شد و خیلی‌ها دست به تحریم برنامه زدند، حتی برخی فوتبالی‌ها نیز حاضر نبودند به این برنامه بروند و میهمان آن باشند. در این شرایط اما میثاقی و همکارانش کار را جلو بردند و حالا نزدیک به دوسال است که آنها دوشنبه‌شب‌ها آنتن تلویزیون را قرق کرده‌اند.

از آن ایام تا حالا اما همچنان هجمه‌های سنگینی نسبت به اجرای میثاقی و شکل برنامه‌اش وجود داشته و این روزها این انتقادها و فشارها به این مجری جوان و البته باتجربه به اوج رسیده است.

بعد از ماجراهای تحریم فوتبال برتر توسط باشگاه استقلال که چندماه قبل رخ داد، حالا نوبت به پرسپولیسی‌ها رسیده که از دست مجری این برنامه گلایه‌مند باشند. در برنامه دوشنبه‌شب افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس روی آنتن شبکه سوم سیما حملات تندی به محمدحسین میثاقی داشت و اگرچه بسیاری از صحبت‌های او غیرمنطقی بود اما بسیاری از طرفداران پرسپولیس را علیه این مجری به پا خواسته است.

پیروانی روی آنتن زنده میثاقی را یک استقلالی خطاب کرد که از باخت دربی ناراحت است و البته نتوانست به ابهام‌های موجود درباره حرف‌های قبلی خودش پاسخ بدهد.

اتفاق دیگر برنامه دوشنبه‌شب به موضوع تخلف پیکان در دیدار با سایپا برمی‌گشت. جایی که پیکانی‌ها 6 تعویض در طول بازی انجام داده‌اند و میثاقی بدون آنکه کسی را از دو تیم روی خط بیاورد و واکنش آنها را بشنود، اعلام کرد بازی از سوی کمیته انضباطی یا باید 3 بر صفر شود یا اینکه دوباره برگزار شود. همین موضوع اعتراض پیکانی‌ها را در پی داشت و باعث شد اکبر محمدی مدیرعامل پیکان در مصاحبه‌ای علیه این مجری موضع بگیرد: «برنامه گذشته فوتبال برتر به نگرانی ما اضافه کرده است. متأسفانه مجری این برنامه دوشنبه‌شب به موضوع پیش‌آمده دامن زد و ماجرا را طوری جلو برد که انگار ایشان رئیس کمیته انضباطی است. او به صراحت دو راه را برای صدور حکم پیش‌روی مسئولان کمیته انضباطی می‌گذارد و بعد هم بارها تهدید می‌کند که اگر این دو حالت اتفاق نیفتد، در برنامه‌های بعدی رئیس کمیته انضباطی باید در این خصوص توضیح بدهد! متأسفانه برنامه فوتبال برتر حتی اجازه پاسخگویی به بنده به‌عنوان مدیرعامل باشگاه و بیان نقطه‌نظرات‌مان را نیز نداد و این نوع رفتار برای ما قابل تأمل است.»

هفته گذشته نیز درباره تخلفی که آکادمی‌کیا در لیگ‌های پایه انجام داده بود، میثاقی مدت زیادی از وقت برنامه‌اش را به مهدی مهدوی‌کیا و مصاحبه با او اختصاص داد که همین موضوع صدای بسیاری از اهالی فوتبال را درآورد.

***

مسأله‌ای که مشخص است این روزها انتقادها و اعتراض‌ها به محمدحسین میثاقی بالا گرفته است. نمونه‌های اعتراض به برنامه فوتبال برتر زیاد شده و البته که در فضای مجازی نیز بسیاری از طرفداران فوتبال اعلام کرده‌اند دیگر این برنامه را تماشا نمی‌کنند.از سوی دیگر، آمارهای تلویزیونی نشان می‌دهد که بینندگان فوتبال برتر نسبت به برنامه نود بسیار پایین‌تر است و همین مسأله کافی است تا مشخص شود که فوتبال برتر بعد از دوسال هنوز نتوانسته جایگاه خود را در بین مخاطبان فوتبال در تلویزیون پیدا کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.