حکم قصاص صفت نقض شد

سرپرست دادسرای جنایی تهران: حمید صفت امروز یا فردا آزاد می‌شود

حکم قصاص حمید صفت از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد. رپری که بعد از حاشیه‌های زیاد پرونده‌اش، صبح روز 18 اسفند سال گذشته برای بار دوم راهی زندان شد. او بعد از محاکمه دستبند به دست از خانواده‌اش خداحافظی کرد و به زندان منتقل شد.

پرونده این رپر معروف در این چندین ماه با فرازونشیب‌های زیادی همراه بوده است، اما به آزادی حمیدصفت با قرار وثیقه 600 میلیون تومانی ختم شده بود. سه سالی می‌شود که حمید صفت به سوژه و تیتر اخبار تبدیل شده است. آن درگیری منحوس در خیابان شیخ‌بهایی او را در برابر اتهام قتل عمدی قرار داد. حمیدصفت در مقابل هیأت قضائی دادگاه و در برابر چشمان اشکبار مادرش راهی زندان شد. درخواست قصاص اولیای دم، تقاضای اشد مجازات از سوی دادستان و درنهایت حکم بازداشت این متهم به قتل از مهم‌ترین اتفاقات محاکمه جنجالی این خواننده بود. محاکمه‌ای که 150 دقیقه طول کشید.

حمید صفت در جلسه محاکمه اش در حالیکه با قرار وثیقه آزاد بود، طلب بخشش کرد و گفت: «می‌خواهم در همین ابتدا از تقاضای صلح‌وسازش کنم. من، هوشنگ را دوست داشتم و مثل پدرم بود. نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. اصلا قصد کشتن او را نداشتم، برای همین پیش از هر حرفی تقاضای صلح‌وسازش دارم.»

صفت به زودی آزاد می شود

پایان جلسه اما با بازداشت متهم همراه بود. به دستور قاضی، دستبند بر دستان حمید صفت بستند و او را مستقیم به زندان فرستادند. آن هم در حالی که مادرش اشک می‌ریخت. در نهایت نیز هیأت قضائی وارد شور شدند. قضات دادگاه حکم این پرونده جنجالی را صادر کردند. آنها این خواننده معروف را به قصاص محکوم کردند. با این حال صبح امروز در پیج اینستاگرامی حمید صفت، خبر نقض حکم قصاص وی رسید. در پیج حمید صفت نوشته شد: «امروز به لطف خدا با راى اكثريت شعبه سي نهم ديوان عالى كشور فرجام خواهى پرونده حميد صفت پذيرفته شده است. آنها نظر قاضى شعبه ده كيفري جناب مجيد متين راسخ را تاييد کردند و نظر مستشاران مبنى بر حكم قتل عمد و قصاص حميد صفت را نقض کردند. جاي اميدواري است بفضل خداوند حميد صفت به زودى زود از زندان آزاد خواهد شد.»

این در حالی است که شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز در گفتگو با خبرگزاری رکنا گفت: «قرار بازداشت موقت حمیدصفت لغو شد. حمید صفت با لغو قرار بازداشت موقت و با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی امروز یا فردا آزاد می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.