روحانی: می‌خواهیم تحریم‌ها را برداریم اما برخی گریه و زاری می‌کنند

به ملت قول می‌دهم پایان مذاکرات وین پیروزی ملت ایران است

رئیس‌جمهوری گفت: امیدواریم شاهد ترکیب خوب و مناسبی از نامزدهای نهایی باشیم که مردم را به حضور در انتخابات ۲۸ خرداد تشویق کند.

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوری گفت: «امیدواریم ترکیب خوب و مناسبی باشیم که مردم را به حضور در انتخابات ۲۸ خرداد تشویق کند.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه امروز هیأت دولت اظهار کرد: «در روزهای آینده شورای نگهبان کاندیداهای نهایی را اعلام خواهد کرد که این اعلام می‌تواند تشویق‌کننده جامعه به حضور در انتخابات یا خدای‌نکرده کندکننده حرکت باشد.»

او ادامه داد: «امیدواریم این قدم به خوبی و در چارچوب قانون اساسی و منافع نظام برداشته شود و شاهد ترکیب خوب و مناسبی باشیم که مردم را به حضور در انتخابات ۲۸ خرداد تشویق کند.»

روحانی تصریح کرد: «قدم سوم در انتخابات که بسیار مهم است، دوران تبلیغات است که یا اوایل یا اواخر هفته آینده آغاز می‌شود؛ مهم است که نباید «غّش در معامله» صورت بگیرد و کسی که در برابر مردم حاضر می‌شود، ارایه برنامه و نقد گذشته و وصف شرایط حال باید منطبق با واقعیت باشد و اگر خدای‌ناکرده با دروغ، تهمت و اقدامات غیراخلاقی توأم باشد، برای مردم قابل قبول نیست. این برای مردم قابل قبول نیست کسی که آمده تا سنگین‌ترین بار اجرایی کشور را بر دوش بگیرد، بخواهد از مسیر ناصواب به هدفِ بلند برسد. در قدیم‌الایام عده‌ای می‌گفتند که «هدف، وسیله را توجیه می‌کند و برای رسیدن به هدفِ خوب از هر وسیله‌ای می‌توان استفاده کرد» و ما مسلمانان همیشه با این شعار مخالفت کرده‌ایم و آن را خلاف اصول می‌دانیم؛ باید مسیر، وسیله و هدف درست و قابل قبول باشد.»

او با بیان اینکه نامزدهای انتخابات به جای فحش‌دادن، برنامه ارایه کنند، گفت: «نامزدها بگویند برای مقابله با خشکسالی و تحریم چه برنامه‌ای دارند؟ کاندیداها به صراحت اعلام کنند که راهبردشان تعامل است یا تقابل؛ افراط است یا اعتدال؟ نکند امروز فضای مجازی خوب باشد و فردا که رأی آوردند، دنبال فیلترینگ باشد.»

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: «واقعا عجیب است که وقتی می‌خواهیم تحریم را برداریم، یک عده مرثیه می‌خوانند و ناراحت می‌شوند. مرثیه‌خوانی برای زندگی مردم با روضه‌خوانی برای تحریم قابل جمع نیست. نمی‌شود بگویند هم به فکر مردمیم ولی وقتی قرار است تحریم را برداریم، ناراحت شوند.»

او اضافه کرد: «چرا از مذاکرات وین ناراحتید؟ هی می‌گویند چرا مذاکره می‌کنید در حالی که این دولت وارد هیچ مذاکره‌ای نشد جز اینکه در آن پیروز شود. در صورتی که پیش از این، چنین نبود و در آن زمان بعضی‌ها به مذاکره نرفتند، مگر اینکه با یک قطعنامه علیه ایران برگردند.

روحانی ادامه داد: «به ملت قول می‌دهم پایان مذاکرات وین پیروزی ملت ایران است و همین امروز قدم‌های بسیار بزرگی ما برداشتیم. اگر معیار معیشت و زندگی مردم است، چطور می‌شود کشور را اداره کرد. اگر می‌خواهید در بازار مردم راحت‌تر و ارزاق عمومی دست پیدا کنند، ما واردات ۲هزار قلم جنس را ممنوع کردیم که این ممنوعیت باید برداشته شود و کالاها باید بیاید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.