انتصاب‌های عجیب فوتبال وارد فاز خانوادگی شد!

انتقادها به انتصاب‌های عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال به اوج خود رسیده است

با وجود حساسیت‌هایی که بازی‌های پیش‌روی تیم‌ملی دارد، این روزها حواشی فدراسیون همه نگاه‌ها را متوجه خود کرده است.

بعد از حضور شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، شاهد انتخاب‌های عجیبی از سوی او در برخی پست‌ها بودیم. جدا از نقدهایی که به انتخاب‌ روسا یا سرپرستان برخی کمیته‌های فدراسیون وجود داشت، انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم‌ملی سروصدای زیادی ایجاد کرد. بعد از این انتخاب، کارشناسان انتقادات زیادی به رئیس فدراسیون وارد کردند، اما این شخص همچنان به کار خود ادامه داد.

در ادامه به حضور حمیدرضا مهرعلی، نایب رئیس اول فدراسیون انتقاداتی وارد شد. اینکه انتصاب سرپرست نایب رئیسی به لحاظ قانونی دچار مشکل است، زیرا براساس ماده 26 اساسنامه فدراسیون، رئیس باید در صورت عدم امکان رأی‌آوری نواب رئیس، حداکثر در مدت سه ماه از تاریخ برگزاری مجمع عمومی جهت انتخاب به مجمع عمومی معرفی کند. اما عزیزی خادم بدون توجه به این موضوع، مهرعلی را منصوب کرده که رفتاری خلاف اساسنامه به شمار می‌رود. جالب اینجاست که او از روزی که حکم خود را دریافت کرده، کمتر در فدراسیون حضور داشته و بیشتر در خارج از ایران دیده شده است.

جدیدترین انتخاب عزیزی خادم هم در نوع خود عجیب است. او پسرعموی خود را در بخش فناوری فدراسیون وارد کرد تا بعد از انتخاب افراد گمنام، این بار شاهد حضور خانواده سالاری باشیم.

اینکه اعضای هیات رئیسه فدراسیون روی این انتخاب‌ها نظارتی دارند یا خیر، سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود تا دوباره شاهد پدیده جدیدی در فدراسیون نباشیم، اما این روند انتصاب‌ها، هر شاهد بی‌طرفی را نگران می‌کند.

از سوی دیگر شهاب‌الدین عزیزی خادم که مدعی درآمدزایی برای فدراسیون فوتبال بود و صحبت از ارقام میلیون یورویی می‌کرد، به تنها دارایی فوتسال چوب حراج زده است. «تدوین برنامه‌ای استراتژیک و بازاریابی مدون که چیزی حدود 10میلیون یورو یا چیزی حدود 300میلیارد پیش‌بینی کرده‌ایم.» این ادعایی بود که شهاب‌الدین عزیزی خادم در مناظره انتخاباتی‌اش مقابل دو رقیب دیگر یعنی مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی درباره درآمدزایی سالیانه برای فدراسیون فوتبال مطرح کرد. ادعایی که اکنون به نظر می‌رسد فروش دارایی‌های فدراسیون فوتبال بخشی از این برنامه‌های استراتژیک رئیس جوان فدراسیون بوده است.

اما ظاهرا فروش دارایی‌های فدراسیون فوتبال استراتژی امروز عزیزی خادم و هیأت رئیسه همراهش برای عبور از بحران مالی فوتبال است، آن هم در شرایطی که آنها با شعار و اهداف اقتصادی وارد فوتبال شدند و حالا به نظر می‌رسد برنامه ویژه‌ای ندارند. ابتدا که ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) شد و حالا ساختمان سازمان لیگ فوتسال به چوب حراج گذاشته شده است. هرچند اقدامات قضائی شستا علیه فدراسیون مربوط به دوره عزیزی خادم نبود، با این حال او به عنوان رئیس فدراسیون تا 16 فروردین که سند به نام شستا بخورد، فرصت جلوگیری از این اقدام را داشت که اقدام لازم صورت نگرفت.

فدراسیون فوتبال که با شعار عزیزی خادم قرار بود با شفافیت همراه شود، پس از یکی از مهم‌ترین جلسات هیأت رئیسه‌اش به دور از شفافیت عمل کرد. جایی که مخابره اتفاقات هیأت رئیسه به این شکل انجام شد که جلسه برگزارشده بیش از 30 مصوبه داشته، اما فقط 11 مصوبه آن به صورت رسمی رسانه‌ای شد. ظاهرا در این جلسه یکی از مهم‌ترین تصمیمات درباره سازمان لیگ فوتسال گرفته شده که آن هم انحلال این تشکیلات است که البته این تنها اقدام نیست. گویا قرار است ساختمان سازمان لیگ فوتسال هم که دو کوچه با فدراسیون فوتبال فاصله دارد، به فروش برسد و چوب حراج به این ساختمان زده شود. ساختمانی که با درآمدهای فوتسال و کمک‌های صورت‌گرفته از باشگاه‌ها خریداری شد، اما گفته می‌شود سند آن به نام فدراسیون فوتبال است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.