طرح ساماندهی کنکور در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

موافقت سازمان برنامه با تأمین اعتبار همسان‌سازی حقوق

هیأت دولت از طرح ارایه‌شده به شورای‌عالی در خصوص کنکور حمایت کرد و مقرر شد بررسی آن با دستور رئیس‌جمهوری در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.

شهروند آنلاین: وزیر علوم از موافقت سازمان برنامه و بودجه با تأمین اعتبار همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی خبر داد و گفت: «مشکلی که وجود دارد در همسان‌سازی به دانشگاه‌های غیردولتی و مراکز پژوهشی توجه نشده است که دنبال اصلاح آن هستیم.»

دکتر منصور غلامی در جلسه ۱۴۸ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ضمن بیان این مطلب گفت: «بحث افزایش ۲۵درصد حقوق اعضای هیأت علمی در حال اجراست و در قانون ذکر شده که این درصد افزایش نباید بیشتر از دوونیم میلیون تومان باشد؛ دانشگاه‌ها در حال صدور حکم هستند. روش اعمال این افزایش حقوق در تراز منفی ایجادشده از آن حل شده است اما مشکل سقف ۳۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان مطرح بوده که تعداد کمی از اعضای هیأت علمی درگیر این موضوع می‌شوند.»

او افزود: «مکاتباتی صورت گرفته است تا بحث فوق‌العاده مدیریت از افزایش حقوق مستمر جدا شود تا کسری کمتر شود. بحث همسان‌سازی جزو تبصره ۲ قانون بودجه است و یک موضوع خاص خودش را دارد و نیازمند تدوین دستورالعمل اجرایی بود که انجام شد و چون باید با سازمان برنامه و بودجه و آنچه در وزارت بهداشت اجرایی می‌شود همسان شود، که در اولین فرصت اجرا خواهد شد.»

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: «سازمان برنامه و بودجه با تأمین اعتبار همسان‌سازی اعضای هیأت علمی موافقت کرد و ما از این سازمان تشکر می‌کنیم. در واقع وزارت علوم قریب سه‌سال پیگیر این موضوع بود، که محقق شد.»

او تأکید کرد: «مشکلی که وجود دارد این است که در همسان‌سازی حقوق به دانشگاه‌های غیردولتی و مراکز پژوهشی توجه نشده است. این مشکل نیز ناشی از پرداخت‌نشدن به یک عبارت قانونی است و چون این طرح در آخرین لحظات تصویب شد، زمان اصلاح آن وجود نداشت. اما به دنبال اصلاح آن هستیم و پاسخ به اصلاح نیز تاکنون مثبت بوده است. این موضوع قطعا تأثیر زیادی بر دانشگاه‌های غیردولتی واحدهایی که از منابع دولتی استفاده نمی‌کنند، خواهد داشت.»

دکترغلامی درباره مباحث مطرح‌شده مربوط به کنکور در هیأت دولت توضیح داد: «روز یکشنبه گزارشی در این رابطه را به هیأت دولت ارایه دادیم و هیأت دولت از طرح ارایه‌شده به شورای‌عالی در خصوص کنکور حمایت کرد و مقرر شد بررسی آن با دستور رئیس‌جمهوری در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.