روحانی: توافق اصلی در وین انجام شده است

غربی‌ها رفع تحریم نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بانک مرکزی را قبول کرده‌اند

رئیس‌جمهوری گفت: «کسی فکر نمی‌کرد و نمی‌دانست که چه باری بر دوش دولت است. در سخت‌ترین شرایط یک‌ساله گذشته با رهبری رهبر معظم انقلاب و با حمایت و حضور و صبوری مردم، الحمدالله به اهداف رسیدیم.»

شهروند آنلاین: حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و برنامه افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت نفت، گفت: «روز گذشته ۲۹ اردیبهشت؛ سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری و برگزیدن دولت با حضور مردم پای صندوق رأی بود.»

رئیس‌جمهوری ادامه داد: «کسی نمی‌دانست این دولت چه بار سنگینی را بر دوش خواهد گرفت. ما در این ۴ وارد بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی شدیم و کسی فکر نمی‌کرد وارد یک پاندمی (شیوع جهانی کرونا) بشویم که در طول قرن بی‌سابقه بود.»

او افزود: «بنابراین ما در سخت‌ترین شرایط یک‌سال گذشته دولت البته با رهبری مقام معظم رهبری و با حمایت مردم حضور و صبوری مردم و صبوری به آمریکا نشان داد که ملت ایران، چون سرو بلند مسیر خودش رو ادامه می‌دهد و تحریم نمی‌تواند مانع توسعه و پیشرفت شود.»

او ادامه داد: «با تلاش و حرکت بخش‌های مختلف کشور امروز به این نقطه رسیده‌ایم که هر پنجشنبه چه در دوران کرونا و تحریم، افتتاح‌های عظیمی با سرمایه ۲۹هزار میلیارد تومان فقط امروز افتتاح کرده‌ایم و این افتتاح تنها در یک روز بود. در یک روز یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار افتتاح داریم و این نشان می‌دهد مسیر درست را انتخاب کرده‌ایم و اینگونه شد که به وین آمده‌اند.»

روحانی تصریح کرد: «امروز اگر در وین آمده‌اند و در حال مذاکره هستند و قبول دارند که تمام تحریم‌های اصلی را برخواهند داشت، به دلیل این افتخارات است. این بحث‌هایی که می‌کنیم راجع به موارد جزئی است و گرنه در مسائل اصلی، چون تحریم نفت، پتروشیمی کشتیرانی، بیمه، بانک مرکزی و بانک‌ها همه را قبول کرده‌اند و تمام شد.»

او افزود: «گام اصلی و بزرگ را برداشته‌ایم و توافق اصلی انجام شده است، البته در مواردی هم در حال بحث هستیم تا به توافق نهایی برسیم، اما دولت کار را انجام داده است. سه‌ماه قبل همه ذهنم مشغول بود که آیا این دولت و ما می‌توانیم؟ ولی توانستیم کمر کرونا و تحریم را بشکنیم.»

روحانی با اشاره به واکسن کرونا، اظهار کرد: «با واکسنی که دارد وارد می‌شود و با واکسن داخلی که ساخته می‌شود، در پایان دولت اطمینان نسبی در بحث کرونا خواهیم داد. البته همه باید پروتکل‌ها را تا پایان سال مراعات کنند، اما تا پایان دولت، کمر کرونا و تحریم را تا پایان دولت می‌شکنیم و این افتخار برای ملت ایران و صبوری آنان است.»

او افزود: «هر چه داریم از ملت ایران است، هر چه داریم از هدایت رهبر معظم انقلاب داریم و امیدوارم خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.