درآمدزایی 1/2 میلیاردی فدراسیون از دعوای 3 تیم پرطرفدار!

چند بازیکن و مربی از تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی محروم و جریمه شدند

با احکامی که کمیته انضباطی برای دربی و دیدار پرسپولیس و سپاهان صادر کرده، فدراسیون یک‌میلیارد و 230 میلیون تومان به جیب خواهد زد!

بعد از چند روز انتظار بالاخره کمیته انضباطی روز پنجشنبه آرای خود را درباره دو بازی سپاهان-پرسپولیس و استقلال- پرسپولیس صادر کرد. به نظر می‌رسد نسبتا سختگیرانه در خصوص محرومیت بازیکنان، مربیان و عوامل اجرایی دو تیم تصمیم‌گیری شده و این سه تیم چند بازیکن و مربی خود را در بازی‌های پیش‌رو در اختیار نخواهند داشت، البته که پرسپولیس به واسطه حضور در دو بازی جنجالی بیش از استقلال و سپاهان متضرر شده و حالا لایحه دفاعی خود را تقدیم کمیته استیناف کرده است.

آرای سپاهان- پرسپولیس؛ بازی در زمین بی‌طرف!

1- سیدجلال حسینی و عزت‌الله پورقاز به یک جلسه محرومیت قطعی از همراهی تیم‌های خود در مسابقات رسمی.

2- سعید آقایی و محمدرضا حسینی به یک جلسه محرومیت تعلیقی که مدت تعلیق تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت.

3- تمام این افراد و همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز هر یک به پرداخت مبلغ 750میلیون ریال جریمه نقدی.

4- باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس نیز هرکدام به پرداخت مبلغ یک‌میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

5- همچین احسان کوراهیه و یاسر جمال بافقی نیز هر یک به ترتیب به 6ماه و 3‌ماه محرومیت از ورود به ورزشگاه‌های فوتبال کشور و نیز پرداخت مبلغ 200میلیون ریال و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

6- ضمنا با توجه به وقوع حوادث تلخ در چند بازی متعدد در مسابقات گذشته دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مقابل یکدیگر و از باب تکمیل مجازات حکم بر برگزاری مسابقات دو تیم یادشده در فصل آتی لیگ‌برتر اعم از رفت و برگشت در خارج از ورزشگاه‌های خانگی این دو تیم و در شهر و استان بی‌طرف به تشخیص سازمان لیگ مستند به ماده 118 از مقررات انضباطی موصوف صادر می‌گردد.

آرای انضباطی دربی؛ محرومیت سنگین غلامپور و فرجی

1-بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی هرکدام به دو جلسه محرومیت قطعی در مسابقات رسمی و یک جلسه محرومیت تعلیقی.

2- مهدی ترابی و محمد نادری ه کدام به یک جلسه محرومیت تعلیقی.

3- تمامی این افراد و همچنین سید احمد موسوی هریک به پرداخت مبلغ 750میلیون ریال.

4- باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال و باشگاه استقلال نیز به پرداخت مبلغ یک‌میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

فدراسیون چقدر درآمدزایی کرد؟

بعد از اعلام آرای انضباطی این دو بازی جنجالی با اینکه مثل همیشه باشگاه‌ها اعتقاد داشتند، حق آنها ضایع شده و دفاعیه خود را به کمیته استیناف فرستادند، برخی افراد هم به جریمه‌های سنگینی که برای افراد خاطی در نظر گرفته شده، اشاره کردند. علی کریمی در یک استوری اینستاگرامی نوشته: «این همه جریمه نقدی!!؟ خادم فوتبال چه راه درآمدزایی با بدهکارکردن باشگاه‌ها، پیدا کرده». با نگاهی به میزان جریمه‌های در نظر گرفته‌شده برای این دو بازی به این نتیجه پی می‌بریم که جادوگر فوتبال ایران چندان بیراه هم نگفته! جمع‌کردن جریمه‌های در نظر گرفته‌شده در حکم کمیته انضباطی ما را به عدد یک‌میلیارد و 230میلیون تومان می‌رساند! این مبلغ شاید به نوعی یک رکورد برای کمیته انضباطی فدراسیون به حساب بیاید که در یک مرحله چنین درآمدی را برای فدراسیون به دست آورده است!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.