کرونا، مانع مدال‌آوری افغانستان در المپیک

تیم ملی تکواندوی افغانستان با بدشانسی در آستانه مسابقات آسیایی درگیر ویروس کرونا شد

تیم ملی تکواندوی افغانستان به دلیل مثبت‌شدن کرونای چند تن از بازیکنانش نتوانست در مسابقات گزینشی المپیک حضور پیدا کند.

افغانستان همواره با وجود اعزام کاروان جمع‌وجور به دوره‌های مختلف المپیک، در چند دوره اخیر در رشته تکواندو جزو مدعیان کسب مدال به شمار می‌رود و تاکنون تنها مدال این کشور در تاریخ المپیک نیز توسط روح‌الله نیکپا و در رشته تکواندو به دست آمده است.

بدون شک اصلی‌ترین امید افغان‌ها برای رسیدن به دومین مدال هم در المپیک توکیو در همین رشته تکواندو بود، اما یک بدشانسی عجیب مانع کسب سهمیه توسط هوگوپوشان این کشور شد. مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور ۸۴ تکواندوکار از ۲۸ کشور طی روزهای جمعه و شنبه به مدت دو روز و به میزبانی «امان» اردن و در سالن «کمپینسکی» برگزار می‌شود تا تکلیف ۱۶ تکواندوکاری که از این رقابت‌ها سهمیه المپیک توکیو را به‌ دست می‌آورند، مشخص شود.

یکی از کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات افغانستان بود که نمایندگانی را در بخش زنان و مردان برای کسب سهمیه المپیک توکیو آماده کرده بود، اما مثبت‌شدن کرونای بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری شوک بزرگی را به افغانستان‌ها وارد کرد.

ابتدا تست سمیه غلامی در کابل مثبت شد و این بازیکن از رفتن به اردن بازماند. در اردن هم تست کرونای زهرا میرزایی و بعدا محمد میرزایی (مربی تیم) مثبت شد، اما دیگران منفی بودند. با گذشت 24ساعت از این مورد، بار دیگر از اعضای کاروان افغانستان تست کرونا گرفته شد، این‌بار هم تست محسن رضایی مثبت اعلام شد.

بدین ترتیب تکواندوکاران افغانستانی یکی پس از دیگری حضور در این رویداد مهم و کلیدی را از دست دادند و دیگر هم شانسی برای کسب سهمیه المپیک توکیو نخواهند داشت؛ بلکه از طریق وایلد کارت و با روی خوش IOC یکی از آنها این شانس را پیدا کند.

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.