کیوسک؛ 21 می

مهم‌ترین رویدادهای منتشرشده در روزنامه‌های جهان، جمعه 21 می 2021

روزنامه تایمز با انتشار گزارشی درباره چگونگی گرفتن مصاحبه مارتین بشیر روزنامه‌نگار سابق پانوراما با پرنسس دیانا، نوشته: یك تحقیق مستقل، به رهبری قاضی بازنشسته لرد دایسون، دریافت كه بی‌بی‌سی از «استانداردهای بالای صداقت و شفافیت»در این مصاحبه خالی است و بشیر برای به دست آوردن مصاحبه سال 1995 به شیوه «فریبكارانه» اقدام به جعل اسناد كرده است.

نیویورک‌تایمز

اسراییل و حماس، آتش‌بس در غزه را پذیرفتند. نیویورک‌تایمز از سرزمین‌های اشغالی گزارش می‌دهد بیش از 250 کشته، که بیشترشان شهروندان غیرنظامی بوده‌اند، به جای مانده است در حالی که چشم‌های جهان بر این منطقه بسته است. عکس یک این روزنامه نیز خانه‌ای ویران شده در نوار غزه را نشان می‌دهد که موشک اسراییلی روی تختخواب افتاده است.

تایمز

روزنامه تایمز با انتشار گزارشی درباره چگونگی گرفتن مصاحبه مارتین بشیر روزنامه‌نگار سابق پانوراما با پرنسس دیانا، نوشته: یک تحقیق مستقل، به رهبری قاضی بازنشسته لرد دایسون، دریافت كه بی‌بی‌سی از «استانداردهای بالای صداقت و شفافیت» در این مصاحبه خالی است و بشیر برای به دست آوردن مصاحبه سال 1995 به شیوه «فریبكارانه» اقدام به جعل اسناد كرده است.

دوک کمبریج، پسر ارشد دیانا، به یافته‌های تحقیق اشاره کرده و این شرکت را به دلیل «دروغ»‌های خود در تأمین اهداف مصاحبه، که «باعث تحریک» شده است، محکوم کرد. او می‌گوید این تحریک‌ها در فروپاشی ازدواج دیانا با پدرش، پرنس چارلز نقش داشت.

دیلی‌میل

دیلی‌میل پس از انتشار گزارش لرد دایسون درباره مصاحبه با دیانا، این رسوایی را «روز شرمساری» برای بی‌بی‌سی می‌خواند. دیلی‌میل می‌گوید پسرانش، پرنس ویلیام و هری «حمله‌ای تند» به بی‌بی‌سی انجام دادند و هری از «موج فرهنگ استثمار و اقدامات غیراخلاقی» صحبت کرده که «در نهایت» جان دیانا را گرفت. در این گزارش خلاصه پاسخ ویلیام به یافته‌های تحقیق با عنوان «دروغ‌های بی‌بی‌سی زندگی مادرم را خراب کرد» منعکس شده است.

گاردین

«فریبکارانه و آسیب‌زننده» گزارش گاردین خلاصه‌ای از سخنان «خشمگین» ویلیام را بیان می‌کند. به گفته این روزنامه، این رویداد «باعث تعمیق بحران» در بی‌بی‌سی خواهد شد. در همین حال، در صفحه نخست این روزنامه اخباری مبنی بر تصویب آتش‌بس اسراییل و فلسطین پس از 11 روز درگیری از سوی کابینه امنیتی اسراییل منتشر شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.