ابلاغ پروتکل بهداشتی انتخابات

هر گونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته ممنوع است

در نشست‌های انتخاباتی در مراکز باز باید هشت مترمربع برای هر فرد فضا وجود داشته باشد و ورزشگاه‌ها می‌توانند با حداکثر ۳۰درصد ظرفیت برای نامزدهای انتخاباتی نشست تبلیغاتی و سخنرانی برگزار کنند.

شهروندآنلاین: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ابلاغ پروتکل بهداشتی انتخابات خبر داد و گفت: «برگزاری هر گونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته از جمله در مساجد و سالن‌های اجتماعات و سالن‌های بسته ورزشی و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است.»

 علیرضا رئیسی بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: «برای برگزاری سالم انتخابات پروتکل‌های بهداشتی برگزاری انتخابات تدوین و ابلاغ شده است. براساس این پروتکل به جز نشست‌های خاص که در صداوسیما با جمعیت محدود برگزار می‌شود، بقیه نشست‌های انتخاباتی باید در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک‌زدن همه شرکت‌کنندگان برگزار شود و برگزای نشست‌های انتخاباتی در فضاهای باز ورزشی و مدارس بلامانع است.»

معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: «در نشست‌های انتخاباتی در مراکز باز باید هشت مترمربع برای هر فرد فضا وجود داشته باشد و ورزشگاه‌ها می‌توانند با حداکثر ۳۰درصد ظرفیت برای نامزدهای انتخاباتی نشست تبلیغاتی و سخنرانی برگزار کنند.»

او گفت: «مسئولان استانی و شهرستانی باید مراقبت کنند تا در ورودی و خروجی مراسم انتخاباتی تجمع نشود. از مسئولان وزارت ورزش و سایر دستگاه‌هایی که ظرفیت‌های فضاهای محیط باز دارند، در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها خواسته شده و در ستاد ملی کرونا نیز مصوب شده که با نامزدهای انتخابات برای برگزاری مراسم در فضاهای باز همکاری کنند.»

رئیسی گفت: «نکات دیگری نیز در پروتکل‌های بهداشتی انتخابات هست که به نامزدهای انتخابات اعلام می‌شود. تعداد صندوق‌های رأی‌گیری افزایش پیدا کرده و حدود دو برابر دوره قبل شده است. در روز رأی‌گیری باید پروتکل‌های خاصی رعایت شود، از جمله اینکه باید صف‌های شرکت‌کنندگان به صورت منظم در فضای باز با رعایت فاصله مناسب باشد و محل ایستادن در صف خط‌کشی‌شده باشد. گرچه ممکن است صندوق رأی در فضای بسته باشد.»

او افزود: «امیدواریم با حداکثر تلاش مسئولان در سراسر کشور انتخاباتی باشکوه و با مشارکت بالا داشته باشیم و به گونه‌ای نباشد که سلامت مردم به خطر بیفتد و واقعا با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان این کار را انجام داد.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «همه باید به پروتکل‌های انتخابات پیش‌رو توجه کنند. هدف اصلی این است که محیط به گونه‌ای سالم باشد که به حضور و مشارکت باشکوه مردم منجر بشود. اگر مردم اطمینان پیدا نکنند، ممکن است برای شرکت تردید داشته باشند، بنابراین نامزدها و طرفداران آنها باید تلاش کنند تا پروتکل‌های ابلاغی به صورت حداکثری اجرا شود تا مردم باشکوه و مشارکت بالا شرکت کنند. اصل بر این است که با تبلیغات سالم و رعایت حداکثری پروتکل‌ها و تجمعات حداقلی، انتخابات باشکوه داشته باشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.