علت اجاره کارت‌های ملی و حساب‌های بانکی تا ۵ میلیون تومان

هشدار بانک مرکزی نسبت به اجاره کارت ملی برای امور بانکی و ارزی

اجاره کارت ملی به منظور انجام امور خدمات پولی، بانکی و ارزی امری است که برای پوشش فعالیت‌های سودجویانه، مجرمانه، پولشویی و فرار مالیاتی کاربرد دارد.

بانک مرکزی اعلام کرد: «از اجاره کارت ملی به افراد سودجو، به منظور انجام خدمات پولی، بانکی و ارزی به طور جدی خودداری شود، زیرا عواقب ناشی از آن برعهده دارنده مدارک هویتی است.»

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اجاره کارت ملی به منظور انجام امور خدمات پولی، بانکی و ارزی امری است که برای پوشش فعالیت‌های سودجویانه، مجرمانه، پولشویی و فرار مالیاتی کاربرد دارد.

براساس اعلام بانک مرکزی، پیشنهاددهندگان، کسانی هستند که برای گریز از عواقب فعالیت‌های خلاف قانون، مسئولیت آن را در قبال پرداخت مبالغی اندک، یکسره متوجه اجاره‌دهندگان می‌کنند.
از این رو به مردم اکیدا توصیه می‌شود به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد سپردن مدارک و اطلاعات هویتی (اجاره کارت ملی/ حساب بانکی) را با هیچ مبلغی نپذیرند، تا از عواقب جدی ناشی از فعالیت‌هایی که از این طریق رخ می‌دهد، در امان باشند.

در سال‌های اخیر، اجاره کارت ملی برای افتتاح حساب بانکی و نقل و انتقال پولی رونق زیادی داشته که عمده آنها برای فرار مالیاتی و پولشویی و قاچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در برخی موارد کارت‌های ملی و حساب‌های بانکی به مبلغ ماهانه ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان اجاره می‌شده، این در حالی است که میلیاردها تومان به نام صاحبان کارت‌های ملی، تخلف ثبت شده که پرونده برخی از این تخلفات در مراجع قضائی باز است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.