مدال فلورانس نایتینگل به پزشک ایرانی رسید

قدردانی از ناصر عمادی، پزشکی که مرز نمی‌شناسد‍!

سیدناصر عمادی چشم پزشک داوطلب ایرانی از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در چهل‌وهشتمین دوره اهدای مدال فلورانس نایتینگل موفق به کسب این مدال شد.

سیدناصر عمادی چشمی، پزشک داوطلب ایرانی از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، موفق به دریافت مدال فلورانس نایتینگل در چهل‌وهشتمین دوره اهدای این مدال شده است.

کمیسیون اعطای مدال فلورانس نایتینگل متشکل از فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و شورای بین‌المللی پرستاران با توجه به معیارهایی مانند شجاعت، ایثار و آمادگی برای ارایه خدمت، فعالیت‌های عملی به نفع مجروحان، بیماران یا سایر آسیب‌دیدگان ناشی از سوانح و جنگ و اقدامات ابتکاری در زمینه بهبود کیفیت درمان و آموزش، هر دوسال یک‌بار به پرستاران دارای معیارهای فوق، این مدال افتخار را اعطا می‌کند.

عمادی که تحصیلات خود را در رشته پوست در دانشگاه تهران گذرانده، اکنون عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و خدماتی چون طبابت‌های داوطلبانه در ایران، عراق، کنیا، تانزانیا، سومالی، غنا، نیجریه، بروندی، آفریقای جنوبی، زیمبابوه و افغانستان را در کارنامه خود دارد.

لازم به ذکر است، عمادی پیش از این در سال ۱۳۹۴ همزمان با روز پزشک، به‌عنوان جهادی‌ترین پزشک کشور، به دلیل ارایه خدمات پزشکی در مناطق محروم ایران و نیز به آوارگان حمله داعش در کردستان عراق معرفی شد.

«سیدناصر عمادی» سال 1345 در قائم‌شهر متولد شد. عمادی که شغلش چوپانی بود، بعد از گرفتن دیپلم به خدمت سربازی رفت و بعد از سربازی مدتی هم در جبهه حضور داشت. او سال 1366 در رشته پزشکی دانشکده پزشکی بابل قبول شد. آغاز ترم، بهمن‌ماه بود. به همین دلیل از 6 ماه فرصت استفاده کرد و راهی جبهه شد. 11 ماه در جبهه بود. بعد از عملیات فاو به جبهه رسید؛ همان زمانی که دشمن پاتک زیادی می‌زد تا فاو را پس بگیرد.

او کسی است که سال‌های بسیاری از زندگی‌اش را درنقاط محروم جهان گذرانده و احیای زندگی دوباره و ترمیم دردهای بیماران، نیمی از عمرش را فرا گرفته است. عمادی پزشکی است که مرز نمی‌شناسد. او متخصص پوست، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از مجروحان شیمیایی جنگ است. این پزشک داوطلب هلال‌احمر در کشورهای مختلف حاضر می‌شود و نیازمندان را رایگان درمان می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.