بازگشت به زندگی یک اعدامی پس از ۲۵ سال

قاتل در سال ۷۵ به دلیل اختلافات خانوادگی با همسایه خود دست به جنایت زده بود

یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف استان خوزستان پس از 25 سال توانست از کابوس اعدام رها شود.

علیرضا باوی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف این استان خبر داد و گفت: «با همکاری و مشارکت اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک، محکوم پس از ۲۵ سال با عفو و گذشت خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت و فرصت زندگی دوباره به او بخشیده شد.»

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان خوزستان ادامه داد: «در سال ۱۳۷۵ فردی در اندیمشک به دلیل اختلافات خانوادگی با همسایه خود شخصی را به قتل رساند. او پس از مدتی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد و به قتلی که مرتکب شد اعتراف کرد. پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص برای او شد. طی این سال‌ها افراد و هیأت‌های مختلفی از معتمدان، خیران و حتی گروه اعزامی از آستان قدس رضوی و گروه‌های دیگر از سراسر استان خوزستان و کشور تلاش‌های فراوانی کردند ولی نتیجه‌ حاصل نشد. اولیای دم بر قصاص قاتل پافشاری می‌کردند و به خاطر اینکه خانواده قاتل دیگر واسطه برای جلب رضایت نفرستند از شهرستان اندیمشک به دزفول نقل مکان کردند.»

25 سال پشیمانی

باوی ادامه داد: «با توجه به اهمیت موضوع و همچنین اینکه قاتل طی این ۲۵ سال از کار خود بسیار پشیمان شده بود، با دستور مقام قضائی برای حل‌وفصل موضوع و همکاری اجرای احکام دادگاه اندیمشک و همچنین مشارکت اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک جلسات متعددی در چند ماه پیش برای جلب رضایت خانواده مقتول برگزار شد.»

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان خوزستان ضمن تشکر از سعی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک در حل و فصل این موضوع گفت: «خانواده مقتول پس از ۲۵ سال سختی و صبوری همزمان با عید سعید فطر و تلاش و کوشش رئیس دادگستری دزفول، اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک، بزرگان و خیرین از خون فرزند خود گذشتند و قاتل را مورد عفو و بخشش قرار دادند و فرصت زندگی دوباره را به او بخشیدند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.