اول باید آمریکا تحریم‌ها را بردارد

عراقچی: دیروز ۴ ساعت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد مذاکرات وین گفت‌وگو داشتم

معاون وزیر امورخارجه ایران: «اصول یکی است، آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک کرده، باید اول تحریم‌های خود را بردارد. پس از راستی‌آزمایی، ایران اجرای کامل برجام را از سر خواهد گرفت. آیا آمریکا آماده است؟»

شهروندآنلاین: مسئول هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در وین در توییتی در پاسخ به وزیر امورخارجه آمریکا نوشت: «اول باید آمریکا تحریم‌ها را بردارد.»

سیدعباس عراقچی در این پیام تأکید کرد که دیروز ۴ ساعت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مذاکرات وین گفت‌وگو داشته‌اند:«جلسه سخت اما مفیدی بود.»

معاون وزیر امورخارجه ایران در این پیام یادآورشد: «اصول یکی است، آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک کرده است، باید اول تحریم‌های خود را  بردارد. پس از راستی‌آزمایی ایران اجرای کامل برجام را از سر خواهد گرفت. آیا آمریکا آماده است؟»

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا،  روز یکشنبه بیست‌وسوم می (دوم خرداد) در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفته بود: «من فکر می‌کنم ایران از آنچه برای بازگشت به تعهدات برجامی مورد نیاز است، آگاهی دارد، اما آنچه ما هنوز مشاهده نکرده‌ایم این است که آیا ایران آماده است یا می‌خواهد برای انجام آنچه که باید بکند، تصمیم بگیرد. آزمون این است و ما هنوز پاسخی برای آن نداریم.»

این مقام ارشد آمریکایی در حالی از نامشخص‌بودن اقدامات ایران می‌گوید که نتیجه گفت‌وگوهای غیررسمی طرف‌های باقیمانده در برجام در وین برای احیای این توافق بین‌المللی هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.