خاموشی‌ها تصادفات را بالا برد

واکنش رئیس پلیس راهور تهران، رئیس پلیس راهور ناجا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و رئیس اورژانس تهران به قطعی برق

شهروندآنلاین- افزایش تصادفات این‌بار با قطعی برق! برق چند روزی است جیره‌بندی شده. مناطق مختلف و حتی در سطح وسیع‌تر شهرها و استان‌ها در ساعاتی از شبانه‌روز خاموشی را تجربه می‌کنند. قطعی برقی که درس خواندن آنلاین و کسب‌وکارهای مختلف را مختل کرده.

ساعاتی از خاموشی ناگهانی که صدای خیلی‌ها را درآورده اما این‌بار رئیس پلیس راهور تهران شاکی است. «افزایش تصادفات، نابسامانی در تقاطع‌ها، اختلال در نظم شهری و ترافیکی از ‌پیامدهای قطع برق است.»

به گفته سردار محمدحسین حمیدی این قطع برق و کم شدن دید رانندگان باعث شده آمار تصادفات خسارتی و جرحی در سطح شهر تهران بالا برود. «با توجه به قطعی برق در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها علاوه بر سردرگمی رانندگان در عبور از محل، تعداد تصادفات در این معابر و مقاطع نیز به همین واسطه، افزایش یافته است و امکان بروز تصادفات شدید و بروز خسارت بیشتر به خودروها وجود دارد.» البته حمیدی از حضور  عوامل پلیس راهور در محل‌های قطعی برق تقاطع‌ها خبر داده است. «افزایش نامنظم قطعی برق به جد باعث نگرانی پلیس راهور تهران بزرگ شده است.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و رئیس اورژانس تهران نیز امروز از افزایش مأموریت‌هایشان در پی قطع برق تهران طی روزهای اخیر خبر دادند.

او از مسئولان خواسته قبل از قطعی برق محل و منطقه را به پلیس راهور اطلاع دهند تا تدابیر لازم درخصوص تأمین نیرو در تقاطع و ایجاد نظم ترافیکی در محل به‌واسطه خاموشی چراغ‌ها، اندیشیده شود. «امیدواریم این مشکل و قطع نامنظم برق تقاطع‌ها و معابر شهر تهران  قبل از شروع فصل تابستان حل شود چون قطعا در بحث انضباط شهری با مشکلات جبران‌ناپذیری مواجه خواهیم بود.»

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا هم به قطع برق واکنش نشان داد. او  از مسئولان وزارت نیرو خواست تا در این‌باره تمهیداتی بیندیشند. «برق چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی از جریان برق شهری جدا شود تا در صورت قطع برق، مشکل ترافیکی در معابر رخ ندهد.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و رئیس اورژانس تهران نیز امروز از افزایش مأموریت‌هایشان در پی قطع برق تهران طی روزهای اخیر خبر دادند.

مأموریت‌های دو سازمان اورژانس و آتش‌نشانی تهران طی روزهای اخیر و در پی قطعی‌ برق پایتخت افزایش یافته است. به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران قطعی برق باعث افزایش مأموریت‌های حوادثی از قبیل گرفتار شدن در آسانسور‌ها شده است. «این اتفاق می‌تواند از این دست مأموریت‌های آتش‌نشانی را تا 10 برابر و حتی بیش از این نیز افزایش دهد.»

او معتقد است قطعی‌های از پیش تعیین نشده و این دسته از حوادث، بار کاری آتش‌نشانان را افزایش می‌دهد. این خود می‌تواند موجب کاهش تعداد نیروهای آزاد شود. به گفته دکتر پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران قطعی‌های برق طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.