مدیرکل آژانس از تمدید تفاهم با ایران به مدت یک‌ماه خبر داد

تفاهم یادشده میان یک چاره موقت است تا از حذف اطلاعات درباره فعالیت‌های اتمی ایران جلوگیری شود

مدیر کل آژانس: یکی از مسائلی که اسفند گذشته با ایران توافق کردیم این بود که در پایان دوره تفاهم، اطلاعات (دوربین‌ها) پاک می‌شود اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد و این مسأله مهمی است

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست خبری از تمدید تفاهم درباره تداوم بازرسی و راستی‌آزمایی آژانس درخصوص برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی به مدت یک‌ماه دیگر( تا سوم تیرماه) خبر داد.

رافائل گروسی در ابتدای نشست بابت تأخیر برگزاری جلسه که قرار بود دیروز برگزار شود عذرخواهی کرد و افزود طی مذاکرات مفصلی که امروز با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی داشته دو طرف درباره تفاهمی که اسفندماه گذشته حاصل شد به توافق‌هایی رسیده‌اند.
به گفته او، دو طرف توافق کردند که بازرسی‌ها و راستی‌آزمایی که در ماه اسفند تفاهم شد تا سوم تیر ادامه پیدا می‌کند و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط تجهیزات فنی آژانس در مراکز مختلف هسته‌ای ایران ذخیره شود.
مدیرکل آژانس عنوان کرد که اگر رسیدن به تفاهم با ایران در اسفند گذشته مهم بود، تمدید آن اکنون با توجه به گام‌ها و تدابیر جبرانی ایران در برجام مهم‌تر است.
او درباره همکاری آژانس با دولت بعدی ایران هم گفت اطمینان دارد همکاری‌ها ادامه می‌یاید.

گروسی اضافه کرد که تفاهم به‌دست آمده با ایران هرگز با پروتکل الحاقی و تدبیر شفاف‌سازی که در برجام تعبیه شده قابل مقایسه نیست. به گفته او تفاهم یادشده میان یک چاره موقت است تا از حذف اطلاعات درباره فعالیت‌های اتمی ایران جلوگیری شود.

مدیرکل آژانس همچنین اشاره کرد: «یکی از مسائلی که اسفند گذشته با ایران توافق کردیم این بود که در پایان دوره تفاهم، اطلاعات (دوربین‌ها) پاک می‌شود اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد و این مسأله مهمی است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.